poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Reklamacja rzeczy używanych

Często pytacie nas o możliwość reklamacji kupionych rzeczy. Co zrobić kiedy kupiony przedmiot różni się od opisu albo jest niesprawny? Specjalnie dla Was zebraliśmy informacje na temat reklamacji rzeczy używanych.

To co najważniejsze: sprzęt używany podlega takim samym prawom, jak nowy - gdy okaże się wadliwy, można go reklamować u sprzedawcy czy przedsiębiorcy. Kupując rzeczy używane należy się liczyć z tym, że taki towar nie zawsze jest pełnowartościowy i pozbawiony wad. Od tego, jaki jest stan naszej wiedzy na temat produktu w momencie jego zakupu zależy, czy możemy skorzystać z prawa do reklamacji. 

Ocena stanu rzeczy przez pewien czas już używanej, bywa subiektywna: to co dla jednych jest poważnym uszkodzeniem, dla innych nie stanowi problemu. Dlatego powszechnie przyjmuje się, iż sprzedawca nie odpowiada za wady rzeczy używanej wynikające z normalnej eksploatacji, np. gdy buty noszą ślady użytkowania na podeszwie. Kupujący ma też prawo do reklamacji w sytuacji, gdy po dokonaniu zakupu okazało się, że rzecz ta ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność. 

Gdy towar ma niższą cenę, ponieważ posiada określoną wadę, o której sprzedawca poinformuje nas w momencie zakupu, wówczas nie jesteśmy uprawnieni do składania reklamacji produktu z uwagi na tą konkretną wadę. Natomiast jeśli zauważymy inną niezgodność towaru z umową, mamy prawo do reklamacji. Jeśli uznamy, że stwierdzona przez nas wada stanowi podstawę do reklamacji towaru, należy podjąć kolejne kroki. 

Sposób postępowania zależy jednak od tego, kto jest stroną transakcji - osoba fizyczna czy przedsiębiorca. W pierwszym przypadku można powołać się na ogólne przepisy kodeksu cywilnego, dotyczące rękojmi za wady fizyczne (art. 556-576). Reklamację możemy zgłosić najpóźniej w ciągu miesiąca od zauważenia wady, ale nie później niż na rok od daty zawarcia transakcji. Od sprzedawcy, którym jest osoba fizyczna, możemy domagać się usunięcia wady. Gdy nie chce - obniżki ceny lub w ostateczności - zwrotu pieniędzy. 

Jeśli po drugiej stronie mamy przedsiębiorcę - na przykład w komisie - możemy powołać się na przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z nimi od momentu wykrycia niezgodności towaru z umową, mamy dwa miesiące na zgłoszenie reklamacji. W przypadku używanych rzeczy odpowiedzialność sprzedawcy trwa dwa lata. Czas ten może zostać skrócony do roku, jeśli tak zostanie uzgodnione między stronami transakcji. Od sprzedawcy możemy żądać doprowadzenia wadliwej rzeczy do stanu zgodnego z umową. Nie ma natomiast mowy o wymianie tej rzeczy na nową lub o zwrocie pieniędzy, chyba, że naprawa nie odniesie skutku, a wada jest istotna - wówczas można już bezwarunkowo odstąpić od umowy. 

Reklamację należy składać na piśmie. W dokumencie powinien zostać określony termin i sposób rozwiązania sprawy - w zależności od tego czy mamy do czynienia z przedsiębiorcą czy osoba fizyczną - naprawy, wymiany rzeczy na wolną od wad, zwrotu zapłaconej kwoty. Do reklamacji należy także dołączyć kopię dowodu zakupu w postaci paragonu lub umowę kupna-sprzedaży. W przypadku braku tego typu dokumentów sprawa nie jest stracona - obowiązuje równie wiążąca umowa ustna. W przypadku tej ostatniej trudniej jednak udowodnić, że transakcja w ogóle miała miejsce, dlatego lepiej ją udokumentować.

Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do twojego żądania. Brak odpowiedzi równoznaczny jest z uznaniem przez sprzedawcę reklamacji. Jeżeli sprzedawca nie uzna reklamacji, sprawę trzeba będzie niestety skierować do sądu.

93 komentarze:

  1. A popatrzcie na kategorie perfumy...zero moderacji... 1/2 ogłoszeń to podróbki . Nie ma żadnej kontroli nad tym ! Bo to zaiste wielka filozofia zwrócić uwagę na sprzedawców , którzy wystawiają po kilka , kilkanaście chanel , gucci czy innych markowych perfum w największych pojemnościach za 100-150zł . Od razu wiadomo ,że to podróbki , ale obsługa serwisu widać ma w tym interes .

    OdpowiedzUsuń
  2. potwierdzam żenada i zero profesjonalizmu ludzie obsługi to niedouki a odpowiedzi z automatu nawet niewiedza na co odpowiadają jak by zazdrościli ze ich na dany towar nie stać na złość wstawiającym

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam ja mam natomiast odwieczny problem ze zmianami kategorii wystawiam w jednej a jakiś cieć zmienia mi na inną. Przy czym okazuje się że mój przedmiot jest jedynym na cały kraj w tej kategorii. Pytanie kto tam pracuje gimnazjaliści? Czy odpowiedzialni za swoją pracę ludzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie ogłoszenia są umieszczane we właściwych kategoriach dlatego czasem musimy pomóc wskazać tę właściwą. Jeśli nie zgadzasz się z naszą decyzją możesz zawsze skontaktować się z nami i wyjaśnić problem. Jeśli podasz swój adres email lub ID ogłoszenia to postaramy się wyjaśnić problem tutaj.

      Usuń
    2. Witam ja mam taki problem ze sprzedajacy w kategori wpisal nieuszkodzony a w opisie stan dobry brak luzu.a po odtwarciu paczki okazalo sie ze towar nadaje sie tylko na zlom, kontaktowalem sie z sprzedajacym i powiedzial mi ze on reklamacji nie uznaje wienc nie wiem co ja mam robic

      Usuń
  4. W polityce zakupów internetowych możemy wyczytać że każdy towar można zwrócić bez podawania powodu w ciągu 10dni od otrzymania do ręki towaru. Jeśli ktoś w ogłoszeniu pisze że zwrotu nie przyjmuje, to jak w tym momencie sprawa wygląda ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polityka o której piszesz dotyczy sprzedaży w sklepach internetowych. W sprzedaży indywidualnej stosuje się przepisy, o których pisaliśmy wyżej. Zapis o tym, że ktoś nie przyjmuje zwrotu może mieć uzasadnienie, jeśli towar jest zgody z opisem. Tak naprawdę zwrot powinien być zawsze ustalany między stronami. Jeśli jednak sprzedający odmawia przyjęcia towaru mimo tego, że okazał się wadliwy, to można dochodzić swoich praw w sądzie.

      Usuń
  5. Co jeśli sprzedawca wysyła towar źle zapakowany i towar ten zostaje zniszczony w drodze do nabywcy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takiej sytuacji powinno się odmówić odebrania takiej przesyłki i zwrot do nadawcy.

      Usuń
    2. Po rozpakowaniu dopiero zauważyłem że towar jest nie zgodny i jest połamany. Użytkownik olewa moje prośby o zwrot gotówki

      Usuń
    3. Mam podobnie. Tylko u mnie nie dostałam obiecanej gwarancji i towar nie jest zgodny z opisem.

      Usuń
    4. myślę że jeśli towar się uszkodził podczas wysyłki mógł Pan dopłacić i ubezpieczyć towar przed niestety raczej sprzedawca nie może za to odpowiadać bo Pan chciał aby towar był wysłany

      Usuń
  6. A ja mam takie pytanie jeśli produkt jest dobry chodzi o telefon ale np pan mówił ze uzytkował 1,5 roku a na paragonie jest ze 2lata możn żadac zwrotu?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Co mogę zrobić jeśli sprzedawca prywatny odmawia zwrotu towaru używanego, niezgodnego z opisem, mówiąc że mam na zwrot 7 dni (mieszczę się w tym zakresie czasowym)? Czy sąd to ostateczność?

    OdpowiedzUsuń
  9. Kupiłem baterię do laptopa(używkę) sprzedający w komentarzu napisal ż pochodzi z zepsutego kompa i POWINNA być sprawna a nie jest(złom) co mam zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kupuj baterii używanych- każda to złom...

      Usuń
  10. Kupilam buty od os. Prywatnej zdjęcia przedstawiały bity w idealnym stanie opis również w ogłoszeniu nie było inf ze nie ma zwrotów po otrzymaniu przesyłki okazało się ze to nie są buty ze zdjęcia na dodatek te które otrzymałam są brudne i podarte gdy zgłosiłam to sprzedawcy nagle dostałam link z ogłoszeniem które rzekomo było ogłoszeniem z którego kupiłam jednak już wcześniej ubiegłym sprzedawcę i mam zdjęcia w tel jak wyglądało ogłoszenie i jakie były zdjęcia ale sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy co mogę zrobić z tym fantem ??

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam pytanie,jak mogę,ładnie mówiąc,udupić gościa,od którego kupiłem motocykl na OLX,marki Kawasaki,którego silnik ,po sprawdzeniu przez mechanika okazał się silnikiem o tej samej pojemności tylko tyle że produkcji chińskiej,krótko mówiąc zostałem oszukany.Czy znacie jakiś sposób aby udupić kolesia w jak największej skali na wszystkich możliwych portalach?Myślę że to byłoby najlepsze rozwiązanie,a jednocześnie nauczka dla ludzi tego pokroju,przecież w tej chwili,mogę śmiało powiedzieć że 30 % ludzi korzystających z możliwości sprzedaży internetowej to krótko mówiąc złodzieje i oszuści,sorry ale to prawda.Podrzućcie jakiś pomysł,a będę wdzięczny zapewne nie tylko ja.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Powtórzę ważne pytanie które tutaj padło.!
    Po rozpakowaniu dopiero zauważyłem że towar jest nie zgodny i jest połamany. Użytkownik olewa moje prośby o zwrot gotówki
    1. Czy mogę rozpakować w obecności przewoźnika?
    2.Co wtedy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przewoźnik nie pozwala rozpakować. Po rozpakowaniu należy sporządzić protokół celem wysłania do firmy kurierskiej. Poczekasz parę miesiecy, może oddadzą, może nie wszystko. W polsce do normalności jeszcze daleko.

      Usuń
    2. Dokładnie. Z kurierami bywa różnie. A co jeśli odbieram na poczcie?

      Usuń
    3. Masz 7 dni na zgłoszenie uszkodzenia podczas transportu (rzucania) przez kuriera. Protokół szkody i zgłoszenie na stronie kuriera uszkodzenia.

      Usuń
  14. witam zostałam dzisiaj oszukana zamówiłam dres marki adidas w kwocie 70 zł a otrzymałam kocyk dziecięcy . przesyłka była za pobraniem , konto z olx tego użytkownika zostało usuniete oraz email. co mam zrobić. poczta nie odda mi pieniędzy .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosimy o zgłoszenie sprawy na policję. Policja ma obowiązek przyjąć każde zgłoszenie, niezależnie od kwoty. Prosimy też o podanie ID ogłoszenia.

      Usuń
  15. Często znajduję ogłoszenia z ceną różniącą się od tej podanej w opisie. Czy wystawiający rzecz za niższą cenę (tą główną) ma obowiązek sprzedać ją tak jak w ogłoszeniu czy opisie? Moim zdaniem na Olx.pl powinna być opcja "Kup teraz" gdzie sprzedający jak i kupujący nie może zrezygnować z umowy.
    Tu link do jednego z ogłoszeń : http://olx.pl/oferta/honda-cbr-rr-fireblade-954-oryginal-100-CID5-IDbpkxw.html#e0ad7f31ad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serwis OLX jest serwisem ogłoszeniowym. Podane ceny nie są wiążące, to tylko propozycja ze strony sprzedawcy. Powszechnym zwyczajem na OLX jest negocjowanie ceny. Dlatego nie możemy wprowadzić opcji Kup Teraz, ponieważ nie jesteśmy sklepem :)

      Nie oznacza to, że nie blokujemy ogłoszeń z ceną mocno odbiegającą od faktycznej. Prosimy o zgłaszanie nam takich przypadków poprzez link Zgłoś naruszenie.

      Usuń
  16. Witam,
    Spotkała mnie niestety dość przykra sytuacja, mianowicie zakupiłam od osoby prywatnej suknię ślubną, została mi ona wysłana ale okazało się , że rzeczywiste wymiary sukni nie są zgodne z tymi, które pani podawała mi w wiadomościach . . . I różnica nie jest mała bo wynosi ponad 10 cm. Poinformowałam o tym sprzedającą, która oczywiście wszystkiego się wypiera, twierdzi , że źle mierzę, aczkolwiek byłam już z suknią u krawcowej i moje pomiary są prawidłowe. Z tego co widzę, sprzedająca już usunęła konto z olx. Czy mogę coś zrobić w tej sytuacji? Chciałabym po prostu zwrócić suknię ponieważ jest ona niezgodna z opisem i odzyskać swoje pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo byśmy chcieli pomóc, niestety w tej sytuacji wszystko zależy od dobrej woli sprzedającego. Możemy jedynie zablokować konto do wyjaśnienia, ale skoro użytkownik sam usunął konto, to nie możemy już nic zrobić. Z tego powodu zalecamy zawsze odbiór osobisty. To zapobiega takim nieporozumieniom.

      Usuń
  17. A ja chciałabym się dowiedzieć co mogę zrobić w mojej sytuacji?:
    Od użytkownika kupiłam 2 książki, podręczniki - znaczy doszło do transakcji, wymieniliśmy adresy, wysłałam pieniądze na konto. Niestety po otrzymaniu ode mnie pieniedzy użytkownik zaczął przepraszać że niestety nie możę znlaeźć 1 ksiązki a drugą mama sprzedała. Umówiliśmy się na zwrot gotówki. ( było to początkiem września) i do dziś nie dostałam pieniędzy a kontakt się urwał.
    Piszę do niego wiadomości na olx, znalazłam go na facebooku ale nadal zero kontaktu.
    Proszę o informację jak można to zaradzić.

    OdpowiedzUsuń
  18. witam .
    mam takie pytanie zakupiłem poprzez olx kurtke puma w opisie wszystko cacy nie zniszczona itp. odebrałem towar osobiście i zapłaciłem kupna dokonałem o godzinie około 21 gdy poprosiłem o mozliwość obejrzenia się w tej kurtce w dużym lustrze które widzialem w szafie w pokoju obok odmuwiono mi tego tłumacząc ze dziecko usypia (mam dziecko wiec zrozumiałem ten argument) po dojechaniu do domu zayważyłem ze jest jednak delikatnie zamala na mnie i dodatkowo ze ma przetarcie na plecach więc odrazu napisalem sms z prośbą o zwrot (nie dzwoniłem bo dziecko śpi) i cisza bylo to o godzinie 22:45 rano dostalem odpowiedz ze nie przyjmą kurtki ? co moge w tym przypadku zrobić???

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam. mam pytanie sprzedałem sprzęt głośniki klientowi osobiście je pokazywalem że są w sto procentach sprawne. A na wieczór dostaje że są wadliwe do tego klient w nich grzebal w sensie rozkrecal je i chce zwrotu.czy taki towar podlega zwrotowi?co mam z tym zrobić???

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam, mam pytanie. co mam zrobić jeśli jako osoba prywatna sprzedałam telefon warty 3000 zł za mniej niż połowe ceny. przed wysłaniem sprwdziłam czy wszystko działa i działało, jedynie bateria nie była naładowana w 100% i bardzo mozliwe ze telefon rozładował sie w trakcie wysyłki. po otrzymaniu kupujacy napisał mi ze po napisaniu emaila i wykonaniu jakis czynnosci na telefonie telefon się wyłącza. Ja w rozmowie chciałam wysłac filmik ktory pokazuje ze teleofn działa w 100% ale kupujacy nie chciał. Telefon został wysłany sprawny a kupujacy po jego uzywaniu twierdzi że się wyłącza. Czy może odemnie żądać zwrotu gotówki ? Czy ma oddać go na "gwarancjie" albo czy mam obnizyc koszt telefonu ? co mam zrobic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem jak sprawa sie rozwinęła ale według mnie jeśli gwarancja jest to kupujący niech odda do reklamacji. Poza tym telefon kupił używany i sam go używał i równie dobrze mógł go zepsuć albo doszedł do wniosku że mu sie nie podoba i chce sie go pozbyć więc niech sam go sprzeda.

      Usuń
  21. Mam pytanie. Sprzedałam spacerówkę bez wad, Pani twierdzi że jest rozdarta gdzie ja jestem pewna że nic takiego nie było.Od początku jednak Pani się wahała co do ceny bo niby droga. Oczywiście opuściłam 50zł.Teraz żąda zwrotu pieniędzy i ja mam problem taki,że to może Pani ją celowo uszkodziła żeby móc zwrócić bo się np nie spodobała.Mogę jej wysłać jakąś zabawkę w ramach rekompensaty choć nie poczuwam się do odpowiedzialności. To pierwsza taka sytuacja jaka mnie spotkała a jestem na olx od kilku lat. Kupujący zawsze byli zadowoleni. Jak mam się zachować??

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam mam problem . Wysłałem do kupującego przesyłkę za pobraniem. Gdy przesyłka doszła do kupującego on ją spraedził dość szczegułowo i znalazł kilka wad. Lecz podczas konwersacji pytał czy wszystko sprawne i chodziło o silnik i jest sprawny lecz dopatrzył się paru niedociągnięć i żąda zwrotu . Czy muszę zwrócić mu te pieniądze?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam mam pytanie sprzedałem przedmiot używany dokładnie część samochodową, towar zgodny z opisem sprawny, pan po odebraniu stwierdził że do jego samochodu nie pasuje (widział na zdjęciach co kupuje) i wysyła mi jako zwrot, teraz tak - ja nie mam możliwości sprawdzenia czy mi nie popsuł tej części, czy muszę przyjąć zwrot towaru?

    OdpowiedzUsuń
  24. Witamy serdecznie, Z żoną sprzedaliśmy używany wózek który uznaliśmy że jest warty 240zł. Zaprosiliśmy zainteresowanych państwa do nas do domu, pokazałem wózek, pokazałem gdzie jest defekt. państwo go oglądali, poprosili o upust. My się zgodziliśmy sprzedając wózek za 200zł. Ci państwo weszli osobiście do nas do domu, sami dogadali i sprawdzali. pokazywałem dokładnie, dorzuciliśmy bajery do wózka a po godzinie od transakcji dostaje telefon że państwo chcą zwrócić bo niby koło niedopompowane a daszek lekko przetarty. Co w takiej sytuacji MY jako sprzedający mamy zrobić? Nie jesteśmy przedsiębiorcami, nasz towar pokazaliśmy dokładnie. Nie było spisanej żadnej umowy, żadna faktura, dogadaliśmy się u mnie w domu... Przyznam się że trochę się obawiamy, bo zacząłem być postraszony policją itp... Moja żona często kupuje na OLX czasem sprzedaje coś już nie potrzebnego z rzeczy małego. Ludzie zawsze byli mili i nie było problemów, nigdy nie mieliśmy do czynienia z tak roszczeniową postawą. Już teraz nawet chodzi o sam fakt tego że ktoś nazwał nas oszustem i takie zastraszanie nie jest fajne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro sami widzieli wady i wiedzieli co kupują najlepiej zignorować takich ludzi.

      Usuń
  25. Witam mam pytanie zakupiłam na olx walki taki o pani w opisie i rozmowie przez telefon było napisane ze sprawne i dzialaja placilam przelewem po otrzymaniu przesylki okazalo sie ze z 4 sztuk 1 dziala zadzwonilam do pani zgodzila sie na zwrot pieniedzy ale zbywala mnie teraz udawala ze nie jej numer. Na dodatek znalazlam ze ma dwa konta na olx i na kazdym inne imie i miejscowosc co robic

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam 26.11.2015r zamowilismy zestaw do paznokci. Opis towaru dobry jak sama pani napisala ze dostala jako nieudany prezent i ze paczka jest tylko "otworzona" a ja dostalam paczke niekompletna z użyta... po telefonie ze sprzedajaca umowilysmy sie ze odesle jej paczke za pobraniem bo sama tego wymagala dnia 18.12.2015 paczka do mnie wróciła a pani na to odpowiedziała ze nie bylo jej w domu i zebym wyslala jeszcze raz wiec wyslalam paczka znowu lezy u niej na poczcie i byla dwa razy avizowana i teraz pani nie odpisuje i nie odbiera telefonu. Co mogę zrobić? Proszę o odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosimy o kontakt z nami w tej sprawie poprzez formularz: http://olx.pl/kontakt/

      Usuń
  27. Witam. Mam problem, a mianowicie sprzedałem 2x opony, zrobiłem dokładne zdjęcie bieżnika, mówiłem przez telefon, że spokojnie jeszcze starczą na sezon i mierzyłem nawet bieżnik i było 4-5mm a klient teraz mnie straszy, że bieżnik na środku jest dużo niższy i opony nadają się do wyrzucenia i chcę zwrot pieniędzy łącznie z przesyłką. Co mam robić?

    OdpowiedzUsuń
  28. Aha dodam jeszcze, że opona nowa kosztuje 600zł a Ja mu sprzedałem za 2szt. 140zł. Już sam nie rozumiem tych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja laptopy kupuję tylko nowe, nigdy używane. Jakoś mam obawy, że zaraz będę musiała je naprawiać. A nie wierze, że ktoś mi da na to gwarancję. Tym bardziej, że laptop jest na topie przez 3 lata, a później technologia jest lepsza, zmieniają i wiele rzeczy nie działa na starszych modelach.

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam
    Sprzedałem przedmiot nie było żadnych zdjęć ani opisu stanu przedmiotu, a kupujący się o to nie pytał. Przedmiot ten był naprawiany i widać naprawę. A teraz kupujący żąda zwrotu pieniędzy i twierdzi że przedmiot miał być nienaprawiany. No i co mam z tym faktem zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam. W piątek 22 stycznia sprzedalam telefon. Pan odbierał bo osobiście bo tylko taką możliwość sprzedaży wpisalam w ogłoszeniu. Pan na miejscu sprawdził wszystko było ok zadowolony nawet robił sobie zdjęcia sprawdzając przy tym aparat. Na drugi dzień odbierał wiadomość na olx że:
    1 nie działa wifi
    2 blutu
    3 aparat robi fatalne zdjęcia bo jest zrysowany.
    Nadmieniam iż Pan sprawdzał bo przy mnie osobiście wkładając swoją kartę i wszystko było w porządku cieszył się z zakupu itd. Teraz nagle stwierdził co innego żądając zwrotu gotówki bo ma takie prawo. A co z moim prawem wpisalam ze sprzedając kupujący ma możliwość sprawdzenia telefonu on to zrobił nie było wad. Po czym pozniej pisze że to na bank płyta główna 201 bla bla dziwne że byl idealny nagle juz byla diagnoza co jest nie tak. Teraz czy mogę odmówić przyjęcia zwrotu skoro telefon był przez niego szczegółowo sprawdzony? Zaproponowalam iż zgodzę się na zwrot jesli oddamy go do serwisu i niech ocenia czy było w nim coś ingerowanw z jego strony lub może mu spadł itd. W ogłoszeniu wpisalam również ich reklamacji jako osoba prywatnie nie uwzglediam i zwrotów towaru również. Gdyż kupujący świadomie kupuje towar przez niego osobiście sprawdzony. A Pan sobie sprawdzał i wszystko było ok

    OdpowiedzUsuń
  32. Nic nie rób koleś sprawdził widział miał w rence transakcja doszła do skutku w ciagu doby mogl z telefonem robić cuda wiec niech sobie odpuści :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Drogie Olx mam pytanie
    Gość wzial ode mnie laptopa Apple. Sprawdził stan techniczny przed zakupem miał podłączony pod proad mowy spr wszystko oglądał swobodnie itd poinformowałam pana ze zapewne bedzie potrzeba odwiedzić serwis badz i formatka zeby przeczyścić wgrać oprogramowanie etc. A dzis gość mi pisze ze cos mu internet nie działa ( nie umie połączyć albo robi cos złe ) ze niebuprzedzilam o stanie itd.
    Zwrotów nie przyjmuje i mówiłam o tym. Pan grozi policja zawiadomieniem o oszustwie ...

    Śmiech na sali był powiadomiony o wszystkim stan znał bo sprawdzał a zwrotów nie przyjmuje k ewentualnym serwisie tez poinformowałam. A co do tego czy pan ingerował w laptop pewnosci nie mam
    Olać sprawę czy zgłosić juz jako nękanie na policję ?

    OdpowiedzUsuń
  34. Hejka
    Mam pytanko
    Sprzedałem na olx grę na ps3 nie nie pisali na temat języka polskiego kupił ja pa i teraz chce zwrotu kasy bo nie ma języka polskiego a nic przeciez nie pisałem za ma sprzedałem za 170

    Co robic?

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam . Kupiłem skrzynię biegów , 10 dni temu odebrałem od kuriera a dziś dałem mechanikowi do wstawienia . Mechanik stwierdził że część jest nie sprawna . Sprzedający dał gwarancję rozruchową w ogłoszeniu 14 dni ale nie chce oddać pieniedzy . Co mam w tej sytuacji zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam mam problem z panio jest to osoba prywatna zakupiłam od niej 2 pierścionki miały być z prawdziwego złota przed kupnem wszystko sie wypytywałam z czego one so napisałam że nie chce żadnego tombaka ani pozłacanych pierścionkuw mam wszystkie meile od tej pani i swoje pytania jakie jej zadawałam a ona na kaźde odpowiadała i pisze że to jest prawdziwe złoto o próbie 585 a ujeła.mnie cena bo kosztował ten pierścionek 1 120 pani mi obniżyła na 110 z przesyłko a jak kupie 2 od razu to wyniesie 200 i sie zgodziłam takie grube i ładne i jeszcze mówie za tako cene mówie biore i pani mi je wysłała 3 lutego 2016 ja je dostałam z poczty 08 lutego wieczorem długo szły ponieważ był wekend byłam bardO zadowolona że już je mam otworzyłam je z narzeczonym patrzymy a tam jakiś czerwony kolor pierścionka no była w srodku wbita jakaś próba miwie może to jest czerwone złoto albo ruskie na drugi dzień 09 lutego poszlismy z nimi do jubilera on od razu zaczoł sie śmiać i od razu powiedział że to napewno.nie jest czyste złoto wzioł pod lupe je i patrzył na próbe i powiedIał że jest to stop metalu pozłacany a ja sie wyraźnie pytałam kobiety zanim je kupiłam cY to jest złoto mam napisane w meilach wszystko powiedIała że tak że to jest nieudany przezent od siostry i że nigdy był nie poszerzany i rozmiar 17 i zostałam oszukana i jeszcze jubiler powiedział ze to jest od rusków i sprzedajo na bazarze je po 15 zł a niw po 100 jeden zaraz tego samego dnia czyli 09 lutego 2016 r zadzqoniłam do niej a numer wziełam z jej innych akcjach na olx to sie prEdstawiłam była bardzo zdziwiona że dzwonie słuchała mnie co mówie powiedIałam jej że bylam u jubilera i powiedział że so pozłacane a nie źlote i że mnie oszukała i żadam zwrotu gotówki a ja jej wysłe jej pierścionli to sie zgodziła kazała żebym jej wysłala numwr konta to tak zrobiłam poczekała.2 dni a.przelewu nie było to dalej zadzwoniłam to nie odbierała napisałam smsa na telefon że przelewu nie ma to ona odpisała że to jest złoto i ja znowu jej pisze to samo co jubiler powiedIał to napisała.że zakupiła.je za 400 zł a mi sprzedała na polowe i powinnam być zadowolona ok napisałam jej Że gdyby były nawet złote i ruskie to bym jej nawet dupy nie zawracała ale niestety jak ja zapłaciłam za.pozłacane pierscionki 200 zl za 2 aiały być złote prawdziwe towar niezgodny z opisem był a pani mnie zbywa i nie odpisuje cY wpłaci czy nie co ja mam zrobić nie mam żadnego paragonu a wpłata była na jej na konto przed wyłsłaniem ich do mnie czyli przedpłata ja jej pisałam.że może sama nie wiedziała że nie so złote i sie nabrała ale ja nie popuszcze żeby one kosztowały 50 zł to trudno ale 200 zł wyniosły dostałam towar ktury był inny od tego co mi wysłano oszukano mnie mam wszystkie meile od tej pani z informacjami kture pisała i kture ja do niej pisałam co chciałam i przelew dowód wpłaty na jej konto też mam bardzo prosze gdzie mam sie z tym zgłosìc chciałam polubownie miedzy sobo załatwić ale ta pani nie chce mi ich oddac pieniedzy zbywa a nie chce żeby sprawa z dnia na dzien sie przedawniała gdzie mam sie zgłosìc czy ja mam racje w tej sprawie przecieź kaźdy jubiler z próby powie że to nie jeat złoto przecież z niego można wsYstko wyczytać mam dane do tej pani i numer telefonu czy wogule należy mi sie zwrot pieniedzy nie było mowy wogule że towaru spowrotem nie przyjmuje towar który kupiłam od pani jest już zablokowany bo został zakupiony nieam wgladu do treści jaka była przed zakupem ale nic nie pisało nie było jaka to próba jakie złoto tylko napisane było złoto i sie w meilu wypytywał wszystko o nich a mówie co innego miało buć a zupełnie inny towar dostałam sprawdzone zostały prze jubilera i potwierdził że to nie złoto może nawet poświadcYć że tak jest albo napisze opinie o nich że to pozłacane do kogo mam iśc z tym problemem na policje do sądu jakie papiery potrzebne czy opinia jubilera też bedzie potrzebma no nie wiem czekam na informacje nawet pisałam do pani źe jak tego nie załatwimy miedzy sobo to ja to zgłosze komu trzeba i nic pani nawet sobie sprawy nie zdaje co mi sprzedała

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam, sprzedałam tej pani Nianie elektroniczne dodam ze napisane było ze to TOWAR UŻYWANY,na zdjeciach pokazalam ze te nianie działają a pani twierdzi ze po otrzymaniu przesyłki zauwazyła wcisniety guzik w niance i ze nie chodzi, po czym po kilku dniach stwierdzila ze zasieg miedzy niankami sie zerwał i nadal nie moze ich ustawic. Oto tresc jej meila do mnie:
    "Pani Patrycjo,
    nie wiem co za bubel mi pani sprzedała,ale pewnie zaciera pani teraz ręce z udanej transakcji.
    Nie dosyć że guziki były powciskane o czym mnie pani nie poinformowała,to od wczoraj (20.02.2016) zasięg z kamerami się urwał i nie może nawiązać połączenia.
    Wcisnęła mi pani wadliwy towar.
    Jako klient nawet w przypadku sprawnie działającego sprzętu mam prawo na odstąpienie od umowy,to tym bardziej w tym przypadku.
    Proszę o zwrot poniesionych przeze mnie kosztów,w tym również za odesłanie towaru - do czego również mam prawo.
    Wadliwy towar bezpiecznie zapakuję i odeślę Pocztą Polską usługą PACZKA POCZTOWA ekonomiczna do 1 kg w cenie 9,50 zł
    Proszę podać dokładny adres na który mam odesłać towar.
    Justyna van den Ouden"
    Jak mam sie ustosunkowac do jej meila,bo nie zgadzam sie z jej opiną,wysłałam jej działacy sprzet a za jakosc transportu ni eodpowiadam,mozliwe ze uszkodzenie nastapilo w trakcie dostarczania ( z winy firmy kurierskiej).
    Proszę o odpowiedz na meila : patriss85@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Witam. Przestrzegam wszystkich państwa przed zakupami u sprzedającego w domu najlepiej na wszystko nawet najmniejszą pierdołę pisać umowę i wszystko dokładnie sprawdzić 10 razy. Wczoraj zakupiłam orbitrek stan na zdjęciu idealny według opisu mało używany ze względu na rozmiar sprzętu odebrałam osobiście. Pan sprzedający przemiły niestety nie znam się na tegu typu sprzętach przekręciłam 2 razy doszłam downiosku,że sprawny pan tak zapewniał, ze sprawny, że żona miała jeżdzić a teraz to tylko z konta w kont przestawia i tylko z tego powodu sprzedaje nie było powodu, żeby nie wierzyć tym bardziej,pan z domu sprzedaje ja bym się nie ośmieliła ze swojego domu chłam komuś wciskać. po dowiezieniu sprzętu do domu okazało się że skrzypi, że coś się fajta więć za telefon i dzwonię do pana, że coś jest nie tak ale pan uznał, że uszkodziłam w transporcie po rozmowie tel z panem trudniącym się naprawą takiego sprzętu okazało się, że to łożyska koszt naprawy 200-250 zł więc kolejna rozmowa z panem sprzedającym, który już nie był taki miły pwiedział wprost, że pzbył się bubla i możemy go sobie przywozić,ale jego i tak nie będzie w domu przemiły pan okazał się wstrętnym oszustem a ja zostałam z thorn 410 tzn bublem za 420 zł:( Więc drodzy kupujący przestrzegam Was uważajcie bo oszuści tylko czekają na naszą nieuwagę i naiwność.

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam, cały artykuł jest nadal aktualny?

    OdpowiedzUsuń
  40. Czy ktoś może mi poradzić. Sprzedałem kartę graficzną używana. Karta sprawna w 100%. Teraz kupujący chce ja zwrócić ponieważ karta pasuje do płyty głównej ale nie mieści się w jego obudowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie można karty przyciąć tak jak się przycina karty do smartfonów?

      Usuń
  41. Witam . Dziś sprzedalem Iphona 4s 16 gb sprawnego za 450 zł i po kilku godzinach zadzonił ten pan ktory go kupił ze niedziała wifi . Oddał mi telefon ale pieniedzy niewizoł .Ten telefon teraz sie tak tnie i rzeczywiscie wifi działało . Jutro do 20 mam mu dac znac co dalej robimy z ta sprawa . Co mam zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
  42. Jak wygladaja zwroty ? Jaka musi byc przesylka? moze byc za pobraniem? Czy sa jakies wytyczne ustalone z gory?

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam,
    Sprzedałam w drodze licytacji koszulkę polo Ralph Lauren. Sprzedawałam jako używana, cena końcowa licytacji to 19,90 zł gdzie takie nowe koszulki kosztują ponad 100 zł. Koszulka nie posiadała żadnych plam, przetarć, zmechaceń. Pani licytująca (która niestety aukcję wygrała) napisała do mnie maila z zapytaniem czy na koszulce są ślady prania. Odpisałam jej że tak, bo koszulka była używana przez mojego synka i była również prana, chyba to logiczne. Pani aukcję wygrała, zapłaciła, towar otrzymała i teraz pisze do mnie że koszulka nosi jednak ślady prania i ona chce ją zwrócić. Co z tym fantem zrobić? Grubo się zastanawiam czy jeszcze kiedykolwiek coś sprzedam z używanych po dzieciach ciuszków. A ciuszki sprzedaję jedynie takie które naprawdę są w bardzo dobrym stanie, inne bardziej znoszone oddaję dla biednych dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam. Sprzedałam ubrania Pani jednak jej się one nie podobają. Pomyłkowo dalam że są nowe jednak były używane po prostu to było przeoczenie. Resztę sprzedalam jako używane a te dwie rzeczy które miały być nowe sprzedalam za 10 zł. Teraz Pani mnie straszy że poda to na policje. Chciałam przyjąć zwrot jednak nie mam zamiaru płacić za przesyłkę. Ta Pani chce pobraniową ktora kosztuje 20 zł. Chciałam się z nią złożyć na kuriera pol na pół jednak mi nie odpowiada. Łączny koszt z wysyłką wyniósł ja 50 zl w tym 15 zł przesyłka paczką. I moje pytanie brzmi czy jak zgłosi mnie na policje to co mi grozi. Chciałam przyjąć zwrot jednak nie chce mi wysłać paczką. Co robić?

    OdpowiedzUsuń
  45. Tydzień temu kupiłem buty Vans old school czarno-białe. http://olx.pl/oferta/buty-vans-old-skool-39-CID87-IDeL4F5.html#844bbf71f6

    Po przelaniu pieniędzy Pani przez 2 dni nie odpisywała, po kilku dniach napisała że idzie na pocztę wysłać buty. Dziś 06,04,2016 dostałem paczkę, po czym ją otworzyłem i zobaczyłem nie ten model buta. Buty był inne niż na zdjęciach. Dostałem co innego niż zamówiłem. Czy mogę odzyskać pieniądze ?

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam, sprzedałam niedawno jako osoba prywatna dziewczynie suszarkę firmy Remington. Umówiłyśmy się, przekazałam ją jej osobiście i nalegałam by ja obejrzała, gdyż nie miała zamiaru zaglądać do pudełka. W ogłoszeniu opisałam ją jako sprawną, prawie jak nowa i w bardzo dobrym stanie. Jednak w polu STAN zaznaczyłam: UŻYWANA. W dniu sprzedaży była sprawna, bo ja sprawdziłam i zawierała wszelkie dodatki (pudełko, instrukcje, dwie koncówki i sama suszarke). Po kilku dniach otrzymałam telefon, iż suszarka nie działa. Zaskoczona zapytałam co sie stało. Powiedziano mi, że przy pierwszym suszeniu działała normalnie lecz przy drugim użyciu kilka minut później juz nie działała. Poprosiłam ja podczas naszej rozmowy by ja sprawdziła i działała. Moje zdziwienie wynika z faktu, iż przez cały czas jej posiadania nigdy nie zmagałam się z takim problemem. Dziewczyna domaga sie zwrotu pieniędzy twierdząc, ze jest wadliwa. Skąd mam wiedzieć, ze nie uległa uszkodzeniu gdy juz ja posiadała? Sytuacja jest nieprzyjemna i nie wiem jak ja rozstrzygnąć. Powiem szczerze, ze nie widzę winy po mojej stronie. Jak wyżej wspomniałam, suszarka była sprawna! Proszę o odpowiedź. Dziękuje i pozdrawiam, LD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli towar odebrała osobiście od osoby prywatnej to nie ma żadnych szans, kupujący odbierając coś osobiście jezeli nie zna sie na tym to powinien przyjechać ze specjalistą.

      Usuń
  47. Witam, sprzedałam 2 używane opony po bardzo niskiej cenie 30 zł za sztukę. Odbiór był osobisty po obejrzeniu opon oczywiście. Teraz kupujący dzwoni do mnie i chce zwrotu pieniędzy, bo był w wulkanizacji i tam mu powiedzieli, że opony są popękane. Podkreślam, iż kupujący oglądał je przed zakupem i widział w jakim są stanie. Czy muszę przyjąć te opony i zwrócić pieniądze?

    OdpowiedzUsuń
  48. co jeśli sprzedawca twierdził ze towar jest towarek oryginalnym, mowa o zegarku, g-shock a po odebraniu paczki i obejrzeniu, widze ze zegarek to podróbka, co wtedy?

    OdpowiedzUsuń
  49. Dzisiaj pewne małżeństwo przyjechało osobiście kupić wystawione przeze mnie buty po mojej córci.Oglądali te buty z każdej strony ( i on i ona ), stwierdzili,że wszystko OK,zapłacili (nawet się nie targując) i odjechali. Po kilku godzinach ów pan zadzwonił,krzycząc do słuchawki,że "buty całe odchodzą".Zapytałam co ma na myśli,a on się wydzierał jak mogłam mu sprzedać taki bubel itp.Zdenerwowałam się jego chamstwem i arogancją i powiedziałam po prostu "do widzenia".I co Państwo na taką sytuację? Mam przyjąć reklamację? Podejrzewam,że buty okazały się za małe na dziecko i watki sposób pan chciał wymusić na mnie zwrot pieniędzy zamiast uczciwie przyznać o co chodzi.Przecież buty przez kilka godzin nagle się same nie zepsuły ani nie zniczczyły...

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja jakis czas temu kupilam telefon. W opisie bylo ze telefon jest sprawny. Okazalo sie.jednak ze nie. Nie laduje sie ani nic. Sprzedawca powiedzial zebym poaczyla do.komputera. Tak tez zrobilam. Lecz dalej nic. Telefon sie.nie wlacza, nie laduje. Zero.jakiej kolwiek reakcji.
    I co ja mam teraz zrobic?
    Mam prawo zarzadac zwrotu pieniedzy lub naprawy?

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam. Kupiłem pompę wtryskowa do samochodu używana, Pan sprzedający napisal mi w emailu ze pompa jest bez wad sprawdzona i działająca tylko potrzebuje mojej uszkodzonej żeby mógł zaprogramować sterownik.Gdy pompa mi przyszła mechanicy mi ja zamontowali ( koszt montażu i demontażu to 400zl) i okazalo sie ze jest jeszcze w gorszym stanie niż mialem. Pan dal mi gwarancje 3 miesieczna ale teraz pisze żebym odeslal mu ta pompę a a on mi odesle moja i zwróci mi pieniadze ale jestem stratny za montaż i demontaż.Co mogę zrobic ?

    OdpowiedzUsuń
  52. Witam sprzedalem maszynkie tlokowa do papierosow . Pan przyjechal z zona do mnie do domu sam osobiscie pare sztuk zrobil tzn sprawdzil ja osobiscie teraz chce mi ja oddac twierdzac ze nie pracuje prawidlowo ja na nia nie nazekalem wiec nie wiem co robic. Zwrotu odmowilem mowiac ze ja osobiscie sprawdzal

    OdpowiedzUsuń
  53. Sprzedalem sprawną konsolę do gier i kupujący po odebraniu przesyłki twierdzi że nie czyta płyt. Sformatował ją na własną reke bez mojej wiedzy w celu niby naprawy. Oczekuje zwrotu pieniędzy. Straszy mnie sprawą sądową. Czy musze przyjąć towar spowrotem i zwrócić pieniadze kupującemu?

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam. Wystawilem na olx ogloszenie jako osoba prywatna o sprzedaży dywanu. W opisie zamieściłem informacje że dywan nie jest poniszczony, wymaga jedynie odświeżenia. Po dywan zadzwoniła kobieta z zaintesowaniem kupna. Podala adres gdzie moge zawieźć. Towar odbierała córka. Po krótkim czasie kobieta dzwoni z nakazem zwrotu pieniędzy za towar, gdyż jak to ujęła " śmierdzi i jest mokry". Podkreślam ze w ogloszeniu podane było ze jest do odświeżenia. Straszy mnie policją i wyzywa od oszustów. Czy w takiej sytuacji moim obowiązkiem jest zwrot pieniędzy? Córka nawet nie sprawdziła towaru, Pani zainteresowana kupnem jest z innego miasta. Towar byl zgodny z opisem.

    OdpowiedzUsuń
  55. witam , kupiłem przedmiot elektroniczny nie było zmianki w ogło ze jest uszkodzone to urządzenie a przyszło ze spaloną alektroniką w srodku , co z tym mogę zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  56. Przestrzegam zakupów rzeczy u Pawla Wyrostka z Lipnicy Malej lub firmy Erna-Trans gdyż sprzedaje rzeczy zepsute nie zgodne z opisem w ogłoszeniu. Zakupilam u tego pana maszynkę do makaronu. Sprzęt mialbyc nowy a okazal sie rupieciem do zadnego uzytku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupujący Krzysztof Wieckowski Sielec nick koperj471 miał możliwość reklamacji , z której nie z korzystał . Towar objęty był gwarancja ale kupujący Krzysztof Wieckowski Sielec żądał w pierw zwrot pieniędzy a później dopiero zwrot towaru. DODAJĘ KOPIĘ KORESPONDENCJI Z Krzysztof Wieckowski Sielec co do reklamacji...
      koperj471

      Wystawiając maszynkę na sprzedaż zapomial Pan dodac ze wiertlo do mieszania jest wybrakowane a raczej go praktycznie nie ma bo cale jest popękane. Pierwszy raz spotkałam sie z takim oszustwem na olx!!!Życzę powodzenia w handlu tym bardziej ze ostrzeże wszystkich aby zakupow u Pana nie robili. Nie pozdrawiam!!!!
      cz2
      koperj471

      Proszę sie zastanowić czy zwraca pan pieniadze za zepsuty sprzęt nie zgodny z opisem czy kierować sprawę do sadu za złamanie kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne art 556 576 czekam na odp insczej kieruje sprawę do sadu najpóźniej w piątek koszts sadowe wiadomo kto poniesie!
      odp
      skoro jest pan taki biegły to z pewnością wie pan jak działa proces reklamacji. Pouczę, w pierwszej kolejności reklamowany towar musi znaleźć się magazynie abym mógł ocenić faktyczny stan i uznać reklamację lub nie w zależności czy towar nie został uszkodzony mechanicznie w terminie 21 dni roboczych od daty dostarczenia w/w reklamacji. Pozdrawiam
      cz3
      Widze ze jednak sie nie zrozumielismy w takim razie kieruje sprawe na droge sadowa dobrze wie pan w jakim stanie została wysłana maszynka myslales ze trafiasz na głupka który kupi i zostawi ta sprawę niewyjaśniona sam opis i maile świadczą o oszustwie maszynk miała byc nowa i biala a niw stary rupiec .istnieje tez strona oszustów z olx suchej nitki na panu nie zostawie
      odp
      Rachunek który pan otrzymał jest równocześnie gwarancją. Jak pan sobie wyobraża reklamację która polega na zwrocie pieniędzy bez zwrotu towaru? Warunki gwarancji są wszędzie jednakowe czy to na aukcjach internetowych czy w sklepie . . Wiec po raz kolejny powtarzam najpierw zwrot towaru z opisem problemu ,później jeżeli się potwierdzi opisany przez pana problem zostanie towar wymieniony bądź nastąpi zwrot pieniędzy wraz z kosztami wysyłki jakie pan poniósł . Nigdzie niema możliwości reklamacji na zasadzie oddaj kasę a o towar nie pytaj!!!
      cz4
      koperj471

      Na co miąłby byc mi towar który jest popsuty i nie nadaje sie do użytku czekam na zwrot pieniędzy
      Usuń blokadę użytkownika

      Wysłane z telefonu 14 wrz, 18:00 koperj471

      Czy w sklepie wciskają stary towar nie kompletny i mówią ze jest nowy. Najpierw pieniadze dopiero towar jak mam wyslac towar ponieść dodatkowe koszt człowiekowi który juz raz oszukał
      odp


      Najpierw zwrot towar jak już panu pisałem , inaczej tego nie załatwimy . Jeżeli nie odeśle pan przedmiotu to niestety ale nic nie będę mógł zrobić . Jeśli pan tego nie pojmuje to proszę iść do sądu może oni panu wytłumaczą ......

      Przeczytana 14 wrz

      14 wrz, 18:03 Twoja odpowiedź

      Najpierw zwrot towar
      cz5
      koperj471

      125 zl mnie nie wzbogaci a jesli pana tak proszę je zatrzymać i życzę pysznego makaranu tylko proszę uważać żeby w gardle nie stanął !
      odp
      Również życzę miłego dnia ,Ponadto informuję że nasza firma stawia na jakość i po otrzymaniu reklamacji dołożymy wszelkich starań aby problem załatwić możliwie jak najlepiej dla pana , Dodaje że nie odbieramy reklamacji wysłanych za pobraniem lub na koszt odbiorcy.
      KONIEC .....
      Na koniec dodam że towar nigdy nie został zareklamowany , wiec skoro Krzysztof Wieckowski nie zdecydował na normalny tryb reklamacji zachodzą przypuszczenia że usterki nie było bądź nastąpiła z jego winy.

      Usuń
  57. Proszę uważać na Pawła Kurmana. Wysyła zepsuty sprzęt. I moja sprawa z nim trafia na policje. Uważajcie

    OdpowiedzUsuń
  58. Szprzedalem tel na olx. U mnie byl sprawny. Po tygodni kipujacy pisze mi ze tel byl zalany i nie dziala mu mikrofon. Rzada zwrotu pieniedzy. Nie spisalismy zadnej umowy ani nic. Czy musze mu odeslac?

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam,
    Sprzedałem dzisiaj komputer za kwotę 130zł z nominalnych 150zł, jako osoba prywatna, osoba prywatna też kupowała. U mnie w domu sprzęt 15 minut przed oddaniem w ręce działał w 100%. Chwilę później dostałem telefon od kupującego, że komputer muli i gra nie chce się zainstalować na dysku, bo widzi, że jest mało pamięci (pomimo tego, że dysk był kompletnie pusty i testowałem go przed odbiorem). Kupujący poinformował mnie także, iż inna gra (Duke Nukem Forever) nie działa - komputer ewidentnie nie spełnia minimalnych wymagań - a same parametry były wyszczególnione w opisie aukcji Olx. Pytanie - czy mam obowiązek przyjąć zwrot? Jeśli tak, to na jakiej podstawie? Jeśli nie to jaki przepis mnie chroni? Jestem mało doświadczonych sprzedających przez platformę OLX. Z góry dziękuję za sprawną odpowiedź. We wtorek umówiłem się z kupującym na ponowny przegląd komputera celem zidentyfikowania problemu.

    OdpowiedzUsuń
  60. Mam problem, sprzedane zostały włoski przed wysyłka pani kupująca dostała informacje ze wcześniej były one zakupione jako dziewicze naturalne i jako takie są sprzedawane, przyjęła to do wiadomości. Otrzymala mnóstwo dodatkowych zdjeć o które prosiła dokładne wymiary i wagę. Bez namawiania powiedziała ze je chce szybko tylko żeby je wysłać. Zostały wysłane tego samego dnia co chciała była to sobota. W miedzy czasie zaczęła mi zarzucać oszustwo bo poczta miała opóźnienia i straszyć i zadać zwrotu. Kolejnego dnia przesyłka do niej dotarła odebrała zapłaciła. Poczym stwierdziła ze to nie są jednak takie jak myślała i ze na zdjęciu wyglądały inaczej i ze chce zwrotu pieniędzy. Dodam ze w międzyczasie Pani włosy z tego co mówi myła używając jakiegoś preparatu. Nie wiem co mam robić ponieważ kupując miała świadomość co kupuje gdyż wszystkie informacje zostały jej przedstawione.

    OdpowiedzUsuń
  61. Co mam zrobić, zostałam oszukana, kupiłam używany telefon Sony Xperia z5 od osoby prywatnej, w ogłoszeniu informacja od sprzedającego, że tel. jest w 100% sprawny, stan bliski ideału, w prywatnej korespondencji smsowej również informacja, że telefon jest naprawdę w idealnym stanie, a po otrzymaniu przesyłki ZA POBRANIEM płatność była przy odbiorze i otwarciu paczki przy kurierze czy faktycznie telefon dotarł i czy włącza się, okazało się później juz po odejściu kuriera, że aparat fotograficzny w telefonie posiada jakąś wadę, robi niewyraźne zdjęcia, jakby był brudny w środku. Sprzedawca upiera się, że telefon robił idealne zdjęcia, twierdzi, że wina jest po mojej stronie-że to ja mogłam go zalać/zrzucić itp. pomimo, że kontakt z mojej strony do sprzedawcy był zaraz rano następnego dnia, sprzedający nie chce zwrotu telefonu nawet za pobraniem, sugeruje tylko, że telefon moge oddać do serwisu Sony bo jeszcze jest na gwarancji. Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja mam taki problem , kupiłem telefon za 530zł z wysyłką , sprzedawca był bardzo miły, po paru dniach przyszedł na początku wszytko wydawalo się okej , lecz później okazało się ze telefon jest nie do użytku. Pisałem do sprzedawcy na OLX Ale nie odpisuje. Co mogę zrobić żeby odzyskac pieniądze?

    OdpowiedzUsuń
  63. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam. Zamówiłam buty z OLX. Pani wspominała, że buty są delikatnie zniszczone z wierzchu, a okazało się, że znacznie mocno zniszczone. Wstyd byłoby takie założyć. Również obcas był odklejony, nie są korzystne do użytkowania. Napisałam do Pani, która mi je sprzedała, ale ta kłamie, że buty były w dobrym stanie. Po chwili wpadła na pomysł, żebym odesłała jej buty, a Pani Karolina wyśle mi pieniążki na konto. Nie jestem w stanie zaufać już tej Pani. Co mam w danej sytuacji zrobić? Chcę odzyskać swoje pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
  65. Kupilam spodnie dla dziecka. w opisie sprzedawcy nic nie było na temat,ze jest z nimi cos nie tak, po prostu stan dobry, używane. Aby się upewnić wcześniej zadzwoniłam do sprzedawcy. zapewnil mnie,ze spodnie nie sa sprane, sa czyste, tylko używane...Otrzymalam spodnie sprane, brudne i wypchane na kolanach. Zadam zwrotu od sprzedawcy za towar i kosztu poniesionego na przesylki. Sprzedajacy chce zwrocic tylko koszt za spodnie. Czy mam prawo dochodzić zwrotu całkowicie poniesionych kosztów wraz z przesyłkami?

    OdpowiedzUsuń
  66. Witam, kupilłam dość niedawno na olx telefon wartości 1500 zł sprzedający w wiadomościach zapewniał mnie że telefon jest w 100 % sprawny bez zadnych skaz jednak to co mi przyszlo było zupełnie produktem nie zgadzającym się z opisem telefon byl obity a co gorsza nie włączał się w ogóle. Zaniosłam go do serwisu a tam powiedziano mi że telefon był juz otwierany i naprawiany ma przepalone elementy, niektórych jest nawet BRAK . Kontakt ze sprzedawcą jest bardzo utrudniony, twierdzi on że u niego telefon dział . Mam z serisu wystawioną ekspertyzę, w ktorej wyraznie jest napisane co nie dziala i od kiedy nie dziala tak wiec jest to ewidentny dowod oszusta nie wiem jednak jak mam zmusić sprzedawce do oddania mi należnej kwoty . Co mam zrobić w tej sprawie > Czy mam jakies szanse na odzyskanie pieniedzy ?

    OdpowiedzUsuń
  67. Witam a moja sytuacja brzmi następująco. Miałem nie potrzebne części komputerowe i umówiłem się z Panem (okazał się dzieckiem 12 lat) na wymianę za konsolę. Części te były przeze mnie nie raz używane i działały w 100%. Po równym miesiącu od tej transakcji ten Pan straszy mnie policją. Pisał mi szukaj sobie prawnika i nic więcej już nie napisał. Nie zawieraliśmy żadnej umowy pisemnej ani słownej. Zamieniliśmy się zapytaliśmy sie nawzajem czy konsola i części działają. Czy mogę mieć po tak długim czasie jakieśproblemy i jak tą sprawe da się rozwiązać

    OdpowiedzUsuń
  68. Sprzedałam w grudniu lampe uv do paznokci. W ogloszeniu zaznaczylam ze lampa byla uzywana doslownie kilka razy, jej stan uwazam za bardzo dobry. Zaznaczylam ja jako Uzywana. Pstryklam pare zdjec jak wyglada i czy faktycznie dziala. Nastepnego dnia zglosila sie po nia Pani umowilysmy sie na stacji benzynowej w poblizu jej miejsca zamieszkania, bo tak bylo jej wygodniej. Zaproponowalam zeby odebrala ja osobiscie i sprawdzila,odmowila. Przy transakcji powiedzialam zeby zajrzala do pudelka czy wszystko jest,czy nic nie jest uszkodzone. Odmowila. Nastepnego poranka dostalam smsa ze nie dzialaja 2 zarowki i Pani domaga sie zwrotu. Z czym sie nie do konca zgadzam bo lampe przed samym wyjsciem sprawdzilam i byla okej wszystko dzialalo... Napisalam ze mozemy sie dogadac.
    Co robic?
    Minely 2 tygodnie od sprzedazy, Pani pisze chamskie, bezczelne smsy nie dajac mi spokoju.

    OdpowiedzUsuń
  69. Kupiłem bagaznikrowerowy montowany na hak samochodowy za 500 pln. Sprzedający opisał ze jest to Nowy , kompletny bagaznik .
    Zaplacilem przy odbiorze kurierowi . Bagażnik rzeczywiście wygląda jak nowy , to co możliwe do sprawdzenia w trakcie odbioru zostało sprawdzone.
    Niestety radość trwała krótko.próba zamontowania na h aku, i okazała się ze wewnątrz zaczepu czegoś brakuje , coś nie działa.Przy tej usterkę nie nadaje się do użytku.
    Sprzedający nie reaguje na na moje maile.Ma aktywne konto na OLX Zostałem oszukany . Czy powinienem zgłosić to na policję, do OLX?

    OdpowiedzUsuń
  70. witam nie wiem co mam zrobić ,zakuplam u pani Marii z Wrocławia towar nowy w kartonie cena okazyjna bo potrzebuje pieniędzy prostownica 110 z 300 sklep suszarka 150 -sklep 500/600 zł transakcji dobiłam w niedziele przesyłka za pobraniem 25 zł ,dodam że nie chciała podać numeru telefonu z olx kazala mi pisać z poczty bo na olx nie ma zasięgu , wysłać miała w poniedziałek i podać mi numer przesyłki oraz powiadomić że wysłała , miała też usunać przedmioty usunęła wszystko nawet koto i inne przedmioty co sprzedawała ,minął poniedziałek napisałam czy wysłała ,brak kontaktu na poczcie bo przez olx nie mogłam do niej napisać ,w środe napisałam że widocznie nie chce mi nic sprzedać i nie będe kupowąć kota w worku zrezygnowałam ,w piątek kurier przynosi paczkę karon dość duży ale zbyt lekki towar niby w kartonach a gruchał po środku a wedlug mnie suszarka jest dość duża i prostownica też więc powinna się rozkładać na cały karton ,do tego wyściełane przez diurkę widziałam papierem pewnie sprzęt luzem bez kartonów tam lezał pytanie czy to ten ,za dużo mataczenia było z jej strony tel ,usunięcie konta , brak kontaktu w razie reklamacji odmówiłam bo nie mogłam sprawdzić zawartości przesylki nie wiem czy dobrze bo bałam się ,najwyżej zapłace ale połowę koszt przesyłki w jedną stronę bo w końcu brak kontaktu wysyłka nadana póżno i nie poinformowała mnie o tym mam wrażenie że to jakiś przekręty i ten towar dziwnie zapakowany

    OdpowiedzUsuń
  71. Witam. W piątek zamówiłam wózek u jednej Pani oglaszajacej się ba olx, przelałam jej pieniądze na kuriera którego obiecała zamówić na poniedziałek. W poniedziałek napisałam do tej Pani czy wysłała wózek na co ona mi odpisała że jeszcze nie wysłała bo w środę dostanie nowy wózek no i nie może zostać bez, ja zrezygnowałam z kupna wózka i poprosiłam o zwrot pieniędzy które przelałam na kuriera, Pani ta jednak nie chce zwrócić pieniędzy bo twierdzi że to było jej zabezpieczenie gdybym wózka nie odebrala, z tym że wózek nie został wysłany w poniedziałek, więc kurier też nie był opłacony, w jaki sposób mogę się domagać zwrotu pieniędzy?

    OdpowiedzUsuń
  72. Witam. 2 tygodnie temu kupiłam foteli samochodowy maxi cosi tobi na olx. Kobieta opisywała go jako idealny bez wad. Jak się okazało fotelik miał zepsuta uprząż. Zazadalam zwrot kosztów naprawy albo zwrot pieniędzy-375zl. powiedziała że sprzedawała dobry i ze ja go uszkodzilam.Co robić?

    OdpowiedzUsuń