Uncategorized

A może tak wszystko rzucić i pojechać w góry?

Wrzesień kojarzy nam się głównie z początkiem szkoły – przy okazji pozdrawiamy wszystkich rodziców czekających na chwilę spokoju 😉 – ale to także nieubłagany zmierzch lata. Koniec upałów nie musi jednak oznaczać końca wypoczynku.

Bałtyk we wrześniu nie zachęca raczej do wakacji „last minute”, dlatego chcemy zaproponować inną, często niedocenianą o tej porze roku część Polski. Kiedy wszyscy pracownicy biur rzucają obowiązki i jadą w Bieszczady, my wychodzimy z propozycją mniej oczywistych miejsc na południu naszego pięknego kraju 🙂

Góry Stołowe – to pasmo gór z których szczególnie polecamy szlak na szczyt Szczeliniec Wielki. Ta prowadząca ze wsi Karłów trasa składa się ze schodów posiadających całe 665 stopni a na jej szczycie znajduje się Fotel Pradziada – skała piaskowca, która stanowi najwyższy punkt tego pasma (919 m npm.) oraz punkt widokowy, z którego możemy podziwiać Sudety w całej okazałości 🙂

Całe Góry Stołowe stanowią unikat na skalę europejską, są bowiem jednymi z nielicznych gór płytowych – stąd nazwa Stołowe ponieważ ich powierzchnia jest „płaska jak stół” 🙂

Ciekawostką jest fakt że Góry Stołowe stanowiły tło dla zdjęć hollywoodzkiego przeboju „Opowieści z Narnii: Książe Kaspian”. Najlepszym miejscem na nocleg będzie pobliska Polanica Zdrój :

shutterstock_632602172

Sokolica – Szczyt w Pieninach o wysokości 747 m npm. z którego rozciąga się piękny widok na Dunajec. Ta propozycja skierowana jest dla śmiałków mocniejszych wrażeń, ponieważ podejście jest dosyć strome. Widok z góry wynagradza jednak w pełni trud wspinaczki 🙂

Oprócz zapierających dech w piersiach krajobrazów warto zobaczyć także charakterystyczne dla tych gór sosny, z których najstarsze liczą sobie ponad 500 lat! Najlepszym miejscem na nocleg będzie miejscowość uzdrowiskowa Szczawnica mieszczące się u podnóża Pienin – noclegi znajdziesz na OLX.pl :

shutterstock_677743393

My także skorzystaliśmy z okazji i w ramach wyjazdu integracyjnego pojechaliśmy w góry – a dokładniej – Karkonosze. Tegorocznym tematem był survival, dlatego każdego dnia nocowaliśmy w innym miejscu (m.in. w schronisku i pod namiotem), a pomiędzy noclegami poruszaliśmy się z użyciem wskazówek zamieszczonych na mapach – czasem nawet stopem 😉

Podczas trzech dni przygotowane zostały dla nas liczne atrakcje, m.in.: nauka rozpalania ognia, strzelnica i wiele aktywności sportowych sprawdzających kondycję uczestników wyjazdu 🙂

Mieliśmy także okazję zwiedzić schron Riese wybudowany w masywie góry Włodarz

Dla uczestników wyjazdu czekało też ciekawe zadanie – mając do dyspozycji kwotę 100 zł mieliśmy za zadanie nabyć, w trakcie podróży między noclegami, jak najciekawszy przedmiot – oczywiście za pomocą serwisu OLX.pl 🙂

Ostatniego dnia czekała na nas impreza, a na niej podsumowanie tych “zakupów” i oczywiście wręczenie pucharu dla zwycięskiej drużyny.

Jak widać bawiliśmy się świetnie 🙂 Jeśli i Wy chcielibyście przeżyć tego typu przygodę, to dołączcie do naszego zespołu : www.joinolx.com 🙂

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Możecie też zrobić to na własną rękę 😉 Noclegi w malowniczym Karpaczu znajdziecie oczywiście na OLX.pl!

Nie pozostaje nam nic jak życzyć udanego wypoczynku i powodzenia na szlaku 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )