Wprowadzamy nową usługę. Umożliwi ona diagnozę przez internet! Lekarze-automaty zatrudnione do pilotażowego projektu OLXa pomogą sprawdzić, czy użytkownicy naprawdę mają chorą córkę.

„Mam chorą córkę” to argument, który – jak wiemy od użytkowników – często służy do tego, by na ogłoszeniodawcy wymóc korzystniejszą cenę lub wręcz skłonić go do oddania przedmiotu ogłoszenia za darmo. Znaleźliśmy na to rozwiązanie.

Argumentu o chorej córce szczególnie często używają użytkownicy takich kategorii jak „Dla dzieci” czy „Dom i ogród”. I to właśnie w tych dwóch obszarach będziecie mogli testować nowe rozwiązanie technologiczne o nazwie Bot.Doctor.

Jak to działa? To specjalna wtyczka napisana przez programistów OLXa. Mechanizm jej działania jest banalnie prosty i pozwoli w trzech krokach zweryfikować prawdziwość stwierdzenia „mam chorą córkę”. Po postawieniu diagnozy przez naszego wirtualnego doktora to do sprzedającego będzie należała decyzja, czy rzeczywiście obniżyć cenę produktu lub oddać go za darmo – tłumaczy.

Mechanizm napisano w oparciu o współdzielenie i porównywanie danych. Bazy użytkowników serwisu ogłoszeniowego zostaną połączone z danymi funduszu zdrowia. Kiedy w konwersacji padnie argument o chorej córce, bot automatycznie obudzi się i zapyta użytkownika, czy chce zweryfikować te informacje. Po kliknięciu przycisku „Zweryfikuj chorobę” mechanizm sprawdzi, czy użytkownik (kupujący) o danym mailu i numerze telefonu jest rodzicem i czy użył numeru telefonu do umówienia wizyty u pediatry. Dane będą weryfikowane za okres dwóch tygodni wstecz.

W trosce o ochronę prywatności użytkowników oraz w oparciu o przepisy RODO proces jest w pełni zautomatyzowany. Jako operator serwisu nie możemy wiedzieć, ile jest takich przypadków, a jedynie dać użytkownikom możliwość zdecydowania, czy faktycznie powinni pójść na rękę zainteresowanemu.

Narzędzie będzie można testować od poniedziałku, 1 kwietnia. Na razie z funkcji będzie mogła skorzystać wybrana grupa użytkowników.

Serwis pracuje też nad wtyczką Bot.Wypłata dla kupujących. We współpracy z Ministerstwem Finansów chce dać użytkownikom możliwość sprawdzenia wiarygodności argumentu, którym często posługują się wystawiający: „Sprzedaję tak tanio, bo brakuje mi kilku dni do wypłaty”.