Wiemy, że dodawanie ogłoszeń nie zawsze jest tak proste, jak mogłoby się wydawać, dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw tym problemom i wyjaśnić najczęściej powtarzające się błędy uniemożliwiające emisję ofert. Tym razem przyjrzymy się zasadom panującym w kategorii Nieruchomości – wierzę, że podjęte kwestie pomogą zaoszczędzić wiele niepotrzebnych nerwów.

           Zacznijmy od parametru cena – w zależności od podkategorii, w której zdecydowaliśmy się zamieścić ogłoszenie, podana cena powinna dotyczyć:

Sprzedaż: Mieszkanie / Domy / Działki / Biura i lokale / Hale i magazyny / Garaże i parkingi / Pozostałe nieruchomości – w tych podkategoriach podana cena musi dotyczyć całości nieruchomości: nie akceptujemy ceny za metr kwadratowy. W końcu przecież każdy wie, co dokładnie oferuje i ile za to oczekuje – bądźmy uczciwi wobec potencjalnych zainteresowanych.

Wynajem: Mieszkanie / Domy / Działki / Biura i lokale / Hale i magazyny / Garaże i parkingi / Pozostałe nieruchomości – dotyczy najmu długoterminowego. Podana cena musi dotyczyć miesięcznego zobowiązania wobec osoby wynajmującej nieruchomość. Może to być kwota będąca sumą opłat za wynajem + czynszu mieszkaniowego + opłat za media – tu jednak zostawiamy wolną rękę dla ogłoszeniodawcy. Z naszych obserwacji wynika, że osoby poszukujące mieszkań interesuje głównie kwota, której oczekuje osoba wynajmująca, tak więc postanowiliśmy przyjąć właśnie tę kwotę jako prymarnie wymaganą.

– Noclegi: ta kategoria dotyczy ogłoszeń z najmem krótkoterminowym – tak więc w parametrze cena należy wpisać cenę za dobę od osoby lub cenę za dobę za wynajem całego pokoju / domu.

– Stancje i pokoje: tutaj znajdziemy oferty dotyczące długoterminowego najmu pokoi do wynajęcia, tak więc podana cena powinna dotyczyć miesięcznego zobowiązania wynajmu całego pokoju.

Warto wspomnieć, że zgodnie z naszym regulaminem jedno ogłoszenie może dotyczyć tylko jednego przedmiotu o konkretnych parametrach, a więc w przypadku tej kategorii – tylko jednej nieruchomości. Nie zezwalamy na dodawanie ofert dotyczących np. sprzedaży kilku działek budowlanych czy wynajmu kilku pokoi w jednej ofercie.

A co w przypadku, gdy np. mamy na sprzedaż działkę, którą można podzielić na kilka mniejszych części? Wówczas musimy zdecydować, co konkretnie chcemy sprzedać: całą działkę czy kilka mniejszych parceli. Jeśli wybieramy drugą opcję – konieczne będzie zamieszczenie kilku ofert, w myśl zasady jedno ogłoszenie = jedna działka o określonych parametrach.

Jeśli chodzi o wynajem stancji pracowniczych, obowiązują dokładnie takie same zasady, jak powyżej:

– zamieszczamy ogłoszenie w kategorii Stancje i pokoje, jeśli oczekujemy wynajmu całego pokoju na miesiąc – podana cena także musi dotyczyć miesięcznego zobowiązania,

– w Noclegach dodajemy ofertę, jeśli interesuje nas najem krótkoterminowy, a więc oczekujemy zapłaty od osoby za dobę wynajmu,

– jeśli mamy cały dom lub mieszkanie z przeznaczeniem pracowniczym i zależy nam na wynajmie całej nieruchomości – dodajemy ogłoszenie w kategorii Mieszkanie lub Domy / Wynajem i podajemy cenę za miesiąc za wynajem całego obiektu.

Co jeszcze bywa powodem usunięcia ofert? Nie akceptujemy ogłoszeń typu „Sprzedam lub wynajmę” – wymagamy zdecydowania się i wybrania tylko jednej opcji. Jeśli jednak ciężko podjąć tą decyzję – należy dodać dwa osobne ogłoszenia: jedno dotyczące najmu z ceną miesięcznego zobowiązania, a jedno dotyczące sprzedaży, gdzie podana cena dotyczy wykupu całej nieruchomości. Ponadto, nie dopuszczamy ogłoszeń, których treść stanowi wyłącznie opis w obcym języku – treść w innym języku może więc stanowić jedynie dodatek, a nie całość oferty. Warto wspomnieć również o tym, że oferty dotyczące lokum za odstępne powinny znajdować się w Sprzedaży, a nie w Wynajmie oraz że nie akceptujemy ogłoszeń dotyczących poszukiwań nieruchomości.

           Nie taki diabeł straszny, jak go malują – dokładnie to samo możemy powiedzieć o kategorii Nieruchomości. Stosując się do podanych zasad możemy być pewni, że ogłoszenie na pewno zostanie zaakceptowane oraz że będzie cieszyć się sporym zainteresowaniem! Pamiętajmy o tym, żeby dodawane przez nas ogłoszenia były takie, jakie sami chcielibyśmy przeglądać: unikajmy lakonicznych opisów, nie zatajajmy prawdy oraz nie pomijajmy istotnych szczegółów. Im więcej informacji znajdzie się w ofercie, tym lepiej dla potencjalnych zainteresowanych, a więc i dla ogłoszeniodawcy – gdyż szansa na podpisanie umowy rośnie!