Otrzymaliśmy od Was opis nowej odsłony oszustwa “na pracownika banku”. 

Do jednej z naszych Użytkowniczek zadzwonił ktoś z numeru widocznego jako “Infolinia” z nazwą konkretnego banku. Rozmówca z infolinii przedstawił się jako pracownik banku i powiedział, że gdy klientka ostatnio płaciła za ogłoszenia na OLX kartą, pojawił się błąd na jej koncie bankowym. W celu wyjaśnienia problemu, zostanie przekierowana do działu technicznego.

Nastąpiło przekierowanie, po czym “kolega z działu technicznego” zapytał klientkę, czy numer jej karty się zgadza – podał 3 pierwsze i 3 ostatnie cyfry z jej karty płatniczej. Klientka potwierdziła, że cyfry są prawidłowe, po czym oszust powiedział, że za chwilę wyśle jej aplikację i z poziomu tej aplikacji problem zniknie.

Według naszego Użytkownika, “Pobranie aplikacji sprawia, że środki z konta zostają wyczyszczone”.

Rozmowa ta przypomina oszustwo, opisane w grudniu przez stronę Niebezpiecznik.pl.Niestety, tym razem oszuści wzięli na cel naszych Użytkowników i za pretekst do kontaktu wybierają problemy przy płatnościach przez OLX.

Jak ustrzec się przed takim oszustwem?

Najlepiej, jeśli rozłączysz się i sam zadzwonisz na infolinię – na numer swojego banku, podany na jego stronie internetowej;

→ Nie instaluj na telefonie aplikacji z nieznanych źródeł;

→ Zapoznaj się ze wskazówkami bezpieczeństwa Twojego banku, a także z Poradami bezpieczeństwa OLX