Od 13 marca 2023 w OLX Kupujący mogą zwrócić przedmiot Sprzedającemu w ramach Pakietu Ochronnego. W jakich przypadkach można dokonać zwrotu? Jak wygląda procedura? Kto ponosi koszty przesyłki zwrotnej? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w dalszej części artykułu.

Codziennie tysiące osób sprzedaje i kupuje wygodnie z Przesyłką OLX. Każda z takich transakcji objęta jest Pakietem Ochronnym. Jak to działa? Jeśli okaże się, że paczka, którą otrzymał Kupujący jest niezgodna z treścią ogłoszenia – może on ten fakt zgłosić. Gdy wniosek Kupującego zostanie zaakceptowany, musi on zwrócić przedmiot do Sprzedającego. W przypadku pustej paczki – zwrot nie następuje. 

Zwrot przedmiotu dotyczy wyłącznie przypadków, w których wniosek Kupującego został zaakceptowany. 

Procedura zwrotu krok po kroku

Kiedy przedmiot trzeba zwrócić w ramach Pakietu Ochronnego? Weźmy za przykład sytuację, w której Kupujący kupił z Przesyłką OLX przedmiot oznaczony parametrem „Nowy”, a otrzymał przedmiot noszący ślady używania (przedmiot niezgodny z treścią ogłoszenia). Jeśli w ciągu 24 h od odebrania paczki zgłosi ten fakt, a jego wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie – Kupujący musi zwrócić przedmiot Sprzedającemu w nienaruszonym stanie, aby otrzymać zwrot pieniędzy. Wniosek zostanie rozpatrzony w ciągu 30 dni kalendarzowych od jego złożenia. 

Wniosek w ramach Pakietu Ochronnego odrzucony

Zgodnie z Regulaminem OLX wniosek Kupującego zostanie odrzucony, gdy otrzymany przedmiot jest:

▪ uszkodzony,

▪ w innym kolorze,

▪ w innym rozmiarze (chyba, że rozmiar był jednoznacznie wskazany w treści ogłoszenia),

▪ nosi ślady używania (chyba, że przedmiot był określony w treści ogłoszenia jako „nowy”),

▪ niekompletny (chyba, że w treści ogłoszenia zostały wskazane jednoznacznie elementy przedmiotu i brak jest któregoś z tych elementów).

W przypadku, gdy wniosek zostanie odrzucony lub Sprzedający nie opłaci przesyłki zwrotnej, Sprzedający oraz Kupujący mogą samodzielnie ustalić sposób zwrotu przedmiotu poza funkcjonalnością OLX. Warto również pamiętać, że zgłoszenie rozpatrzone w ramach Pakietu Ochronnego nie wyłącza ochrony prawnej wynikającej z obowiązujących przepisów. Niezależnie od decyzji Grupy OLX, Kupujący może ubiegać się o reklamacje z tytułu rękojmi lub złożyć reklamację w ramach gwarancji.

Pamiętaj, że Zwroty OLX mają zastosowanie do transakcji zawartych z wykorzystaniem usług Przesyłki OLX oraz Płatności OLX od godziny 12:00 dnia 13 marca 2023 r.

Jak działa Przesyłka OLX? Kliknij tutaj.

Jak wygląda zwrot krok po kroku? Zajrzyj do naszego Centrum Pomocy.