Zastanawialiście się kiedyś, co zrobić w przypadku, gdy znajdziecie na OLX podejrzane lub niezgodne z regulaminem ogłoszenie?
Pewnie większość z Was już wie, że obok każdego ogłoszenia znajduje się przycisk „Zgłoś naruszenieâ€. Czy jednak wiecie, który rodzaj naruszenia jest odpowiedni do znalezionego przez Was ogłoszenia?
Poniżej przedstawiamy Wam wszystkie możliwe rodzaje naruszeń wraz z krótkim omówieniem:
1. Spam – tu prosimy o zgłaszanie ogłoszeń, które są identyczne lub bardzo podobne do innych, już widocznych na naszej stronie. Przykłady: ogłoszenia o takich samych usługach świadczonych przez te same oddziały firm, różne ogłoszenia z dokładnie tym samym przedmiotem. Jeśli sądzisz, że zgłaszane przez Ciebie ogłoszenie jest spamem, prosimy o wpisanie w komentarzu numeru ID ogłoszenia lub linku bezpośrednio do ogłoszenia, którego jest kopią.
2. Nieprawidłowa kategoria – ogłoszenia, które powinny znajdować się w innej kategorii (np. hulajnogi powinny znajdować się w kategorii Pozostałe sport i hobby, nie w Rowerach).
3. Niedozwolona treść/przedmiot/usługa – ogłoszenia, w których treść, przedmiot lub oferowana usługa jest niezgodna z regulaminem OLX – na przykład są w nim zabronione gatunki zwierząt czy przedmioty znajdujące się w załączniku Przedmioty zabronione do Regulaminu OLX.
4. Przeterminowane ogłoszenie/sprzedane – ogłoszenia, które są nieaktualne lub mają podane niepoprawne dane kontaktowe czy lokalizację (np. mieszkanie na sprzedaż w Bydgoszczy wystawione jest w Krakowie). Napisz proszę w komentarzu, skąd wiesz, że ogłoszenie jest nieaktualne.
5. Oszustwo/podejrzenie oszustwa – ogłoszenia, które z jakichś powodów budzą Wasze podejrzenia (np. zbyt niska cena, unikanie przez sprzedawcę odbioru osobistego, prośba o wysłanie skanów dokumentów i inne). Jeśli natomiast padliście ofiarą oszustwa i chcecie nas o tym poinformować poprzez opcję „Zgłoś naruszenieâ€, podajcie w zgłoszeniu numer rachunku bankowego i wszelkie inne dane, którymi dysponujecie.
Pamiętajcie również, że im dokładniej opiszecie zgłaszane naruszenie, tym łatwiej będzie je nam szybko i sprawnie zweryfikować. Prosimy o podanie jak największej liczby szczegółów – przykładowo, zależnie od sytuacji: numer konta (jeśli wpłaciliście pieniądze, a nie otrzymaliście przedmiotu), numer telefonu czy adres e-mail (gdy kontaktowaliście się ze zgłaszanym użytkownikiem poza OLX).