Chcesz sprzedawać z Przesyłką OLX? Pamiętaj, że ze względu na obowiązujące przepisy prawa będziemy potrzebować od Ciebie kilku danych do weryfikacji.
Proces weryfikacji
Jak działają Przesyłki OLX
Czym jest weryfikacja danych
Weryfikacja danych pozwala na sprawdzenie, czy jesteś właścicielem konta i zapewnia bezpieczeństwo transakcji – obowiązuje każdego, kto sprzedaje z Przesyłką OLX.
Może być przeprowadzona zanim wyślesz paczkę lub przed przekazaniem zapłaty za przedmiot – kiedy przesyłka zostanie już odebrana przez kupującego.
Operator płatności jest zobowiązany do przeprowadzenia weryfikacji danych ze względu na Ustawę z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Jak wygląda proces weryfikacji danych
Kiedy dodasz ogłoszenie z Przesyłką OLX poprosimy Cię o podanie takich danych jak:
- – imię,
- – nazwisko,
- – e-mail.
Kolejne etapy weryfikacji pojawią się w momencie, gdy uda Ci sprzedać swój pierwszy przedmiot z Przesyłką.
W OLX mamy 3 etapy weryfikacji danych, które są zależne od łącznej kwoty jaką zarobisz sprzedając z Przesyłką:
- – poniżej ok. 4 450 zł – poprosimy Cię o podanie pełnego imienia i nazwiska, adresu e-mailowego, numeru telefonu, daty urodzenia oraz numeru rachunku bankowego/IBAN,
- – po przekroczeniu 4 450 zł – poprosimy Cię dodatkowo o przesłanie skanu dowodu osobistego lub paszportu,
- – powyżej 22 250 zł – konieczne będzie dodatkowo przesłanie wyciągu bankowego.
W niektórych przypadkach możesz zobaczyć prośbę o przesłanie danych z poziomu trzeciego i czwartego, pomimo tego, że nie osiągnąłeś wymaganej sumy transakcji.
Kiedy możesz zostać poproszony o przesłanie dodatkowych danych
- – Jeśli na kilku kontach wskażesz ten sam rachunek bankowy do Przesyłek OLX.
- – Kiedy współdzielisz konto z małżonkiem.
- – W sytuacji, gdy bank wykryje ryzyko związane z transakcją.
Wystarczy, że raz prześlesz nam dane do weryfikacji. I to wszystko! Możesz teraz bezpiecznie sprzedawać swoje przedmioty z przesyłką OLX 🙂
Już 2 tygodnie męczę się z tym problemem. PayU nie dokonał weryfikacji mojego konta, 3 razy uzupełniałam dane prawdziwe – nie zmyślone, wpłaciłam 1 zł, nawet otrzymałam zwrot 1 zł i nadal cisza. Nie mogę sprzedać nic, nie otrzymałam pieniędzy za sprzedany towar. Próbowałam kontaktować się z PayU, ale otrzymałam komunikat, że mam się kontaktować z OLX. Nie wiem co robić. *****@interia.pl
Graziu, prosimy poczekać do 5 dni roboczych od ostatniego uzupełnienia danych.
Chciałam uzupełnić moje dane do płatności. Niestety, ale występuje jakiś błąd i nie mogę przejść do kolejnego kroku ponieważ wyskakuje mi komunikat o błędzie !
Sprzedałam dość sporo przedmiotów, które już dawno trafiły do swoich nowych właścicieli, niestety ja do tej pory nie mogę uzupełnić moich danych ! W lipcu nie otrzymałam ani jednej zapłaty za sprzedany przedmiot. To jest jakaś paranoja !
Zgłaszałam już wielokrotnie mój problem , niestety olx nic sobie z tym nie robi !
Sprzedałam i potwierdziłam dzisiaj sprzedaż dwóch przedmiotów, ale niestety jeśli nie wpisze danych to sprzedaż zostanie automatycznie anulowana, a kupujący otrzyma zwrot pieniędzy !
Proszę o pilne i szybkie wyjaśnienie sprawy !
To nie moja wina, że mnie wyrzuca gdy potwierdzam moje dane do przelewów . Robiłam to już z kilku urządzeń i problem dalej ten sam.
Kolorowo zabawkowo, czy udało Ci się wykonać przelew weryfikacyjny na 1 zł?
Wysłałem scany i zrobiłem przelew 1zł. Czekam już drugi dzień na weryfikację. Jak długo będę czekał?
OOLLXX, weryfikacja trwa zazwyczaj do 5 dni roboczych, natomiast Twoje dane zostały już pozytywnie zweryfikowane.
Kupiłam przedmiot za 800 zł. Sprzedawca kilka razy uzupełniał dane do weryfikacji . Za poprzednie przedmioty podobno tez nie otrzymał zapłaty. Wypełnia formularz po kilka razy. Ma do wypłaty ponad 1000 zł za sprzedane przedmioty a ze strony olx cisza. Nie chce żeby moje środki wisiały w powietrzu, a co gorsza zostały utracone!!
Doroto, czy Sprzedający wysłał do nasz zgłoszenie poprzez formularz kontaktowy?
Dzień dobry, ja mam również zablokowane konto i wypłaty moich płatności, piszę do OLX i nie otrzymałam ani jednej odpowiedzi!!!! jestem bardzo rozczarowana, bo jestem z OLX już bardzo długo i lubiłam ten portal a tu taki numer, pierwszy raz otrzymałam wiadomosc że adres się nie zgadza z adresem konta, poprawiłam na koim koncie bankowym ten adres, bo rzeczywiście był stary, zrobiłam wszystkie kroki w celu weryfikacji ponownie , zrobiłam przelew za 1 zł już kilka razy i nic, mam tylko informację że „uzupełnij dane…”a w zakładce dane do przesyłki, ze 1 zł jeszcze nie został przelany, co ciekawe- jak nie został przelany, jak już zostal zwrócony , a weryfikacja nadal w zawieszeniu, nic się nie zmienia, nie mam żadnej informacji, codziennie to samo, jakie dane mam jeszcze uzupełnić????????
dzis zrobiłam przelew 1 zł jeszcze raz, no ileż można!!!
Jestem kompletnie rozczarowana OLX i brakiem pomocy z Waszej strony i tego, że nie mogę otrzymać SWOICH PIENIĘDZY!!!!!
Doroto, kiedy poprawiłaś dane i zrobiłaś przelew na 1 zł?
U mnie to samo, weryfikują ponad tydzień.
Kilka przelewów zrobiłem zero odpowiedzi
Aroganckie traktowanie użytkownika, tym bardziej, że dużo wcześniej płaciłem za promowanie ogłoszeń
Poza tym usuwają moje wpisy.
Zbigniewie, przykro nam, że weryfikacja się przedłuża. Opiekun Twojej sprawy jest w kontakcie z operatorem płatności, aby jak najszybciej rozwiązać sprawę.
Nie mogę się zweryfikować, po dodaniu zdjęć pokazuje się komunikat, że wystąpiły pewne błędy.
Zuzo, adres mailowy, z którego się z nami kontaktujesz jest przypisany do konta OLX, na którym proces weryfikacyjny zakończył się 2 maja. Daj nam znać jeśli problem dotyczy innego konta 🙂
dotyczy to tego konta, gdy wejdę w dane osobowe do przesyłki nie są uzupełnione oraz już 2 razy użytkownicy nie mogli zakupić ode mnie produktów, gdyż nie było adresu do rozliczenia
Prosimy o przesłanie zrzutów ekranu i opisem problemu na formularz kontaktowy. Na ten moment widzimy, że weryfikacja pierwszego stopnia zakończyła się pozytywnie.
Witam
Czekam już na powtwierdzenie danych kilka dni.
Live chat nie działa, Infolinia też, na Tickety też mi nikt nie odpisuje.
Proszę o pilny kontakt !
Maksymie, weryfikacja danych od momentu ich wprowadzenia trwa 5 dni. Prosimy o cierpliwość.
Ja też mam dziś komunikaty podczas weryfikacji danych, gdy dodawałam zdjęcia, że wystapiły pewne błędy i nie mogę dotrzec do ostatniego kroku. Brak mi słów, podają ze czas jest do 21.07 – ja od wczoraj się męcze, bo dopiero zablokowano mi przelewy z odebranych paczek. Czas mija, na formularze olx nikt nie odpisuje. Tragedia!! Po prostu tyle nerwów, w głowie się nie mieści. Dodam, że juz raz wrzucałam do weryfikacji zdjęcie dowodu osobistego, uzupełniałam dane, ok. 1,5 mies.temu a teraz znowu to samo! Ile razy można ten sam krok weryfikacji przechodzić? Tyle, że wtedy nie wołali numeru PESEL a teraz nagle jest w polu wymaganym z gwiazdką.
Anno, ponowna weryfikacja wynika ze zmiany operatora płatności – wszystkie informacje znajdziesz w naszym Centrum Pomocy. Przepraszamy za długi czas oczekiwania na odpowiedź. Opiekun Twojej sprawy, jeszcze dziś skontaktuje się z Tobą. Powiedz nam proszę, czy masz możliwość ponownego uzupełnienia danych?
Ja mam identyczny komunikat. Nie wiem już co robić. Nikt mi nie odpisuje z olx. Telefonu nie mam… pieniądze zablokowane. No błagam wręcz o pomoc!
Anno, jeszcze raz przepraszamy za długi czas oczekiwania na odpowiedź. Otrzymaliśmy Twoje zgłoszenia – opiekun sprawy skontaktuje się z Tobą.
Witam,
W dniu 31 maja 2022 kupujący odebrał moją przesyłkę. Od tego czasu walczę o należne mi pieniądze. Kontakt z olx jest żaden. Odpowiedzi z centrum pomocy są śmieszne. Odpowiedź na zgłoszenie: 08302869 polegała na przesłaniu instrukcji, którą znam już na pamięć.
Prośba o kontakt z pracownikiem pozostała oczywiście bez odzewu. Od dwóch tygodni moje pieniądze są przetrzymywane bez żadnego uzasadnienia.
Żądam natychmiastowego przelania środków.
Katarzyna
Katarzyno, czy proces weryfikacji Twoich danych przeszedł prawidłowo?
mam niestety to samo. nie jestem w stanie dodac zdjec dowodu w trakcie weryfikacji, usunelam juz cookies itp, Java wlaczona, Adblock wylaczony… KOntakt z OLX- raz na tydzien odpisza na maila ale nie rozwiazuje to mojego problemu. niedlugo skonczy sie czas na weryfikacje danych i strace pieniadze. OLX czy naprawde nikt u Was nie potrafi tego ogarnac?
Ewo, prosimy o pozostanie w kontakcie z naszym specjalistą – wróci do Ciebie z informacją 🙂
Czekam zatem na kontakt!
Czekam ja i moi ktoś kto kupił na weryfikację. Dostałem maila , że niby mam coś poprawić, tylko co i jak. Adyen poprawnie zweryfikował moje dane, payu ma nagle problem? Czy to po prostu jeszcze trwa, bo nie rozumiem maila. Mam tylko wyślij przelew, ale już wysłany i już mi wrócił, więc w końcu co jest grane?
Andrzeju, daj nam znać, czy możesz uzupełnić dane ponownie. Jeśli tak, uzupełnij wszystkie dane zgodnie z tymi, które są przypisane do konta bankowego, z którego chcesz wykonać przelew. Tylko w momencie, gdy dane będą spójne, weryfikacja przebiegnie pomyślnie.
Nie nie mogę, jest tylko wyślij przelew. Adyen robił to samo i wtedy były te same dane, więc raczej się zgadzaja
Andrzeju, teraz widzimy, że Twoje konto jest w trakcie weryfikacji, ponieważ uzupełniłeś dane 6 czerwca. PayU weryfikuje dane do 5 dni roboczych, dlatego prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości.
Gdyby nie mail wczoraj, pewnie nadal bym czekał. Treść maila , gdy ktoś odebrał paczkę:”âš ï¸ Popraw swoje dane do Płatności OLX”
Dzień dobry, proszę o jak najszybszą weryfikację mojego konta.
Angeliko, weryfikacja danych trwa maksymalnie 5 dni roboczych.
Witam
ja również czekam na weryfikację od piątku a dzisiaj dzięki Bogu już środa, weryfikacja zatrzymała się na przelewie.Zrobiłam już dwa i nadal stoję w miejscu. Zero kontaktu mailowego z serwisem a podany telefon do kontaktu nie działa. Mam do wysłania 5 paczek i dzisiaj przepadną bo są od niedzieli, czy ktoś jeszcze nad tym panuje?.Na odpowiedż w sprawie weryfikacji nikt nie reaguje ale dostałam maila że nie dostanę pieniędzy za towar który wysłałam przed weryfikacją – to jakieś żarty,Czy ktoś ponosi odpowiedzialność za ten bałagan, bo tracimy oprócz pieniędzy także i opinie od kupujących i nikt tego nie zrekompensuje.
Starostka, Twoja weryfikacja danych została odrzucona, ponieważ adres na przelewie jest inny niż ten podany w formularzu. Prosimy o uzupełnienie danych w formularzu zgodnie z tymi, które są przypisane do konta bankowego, z którego robisz przelew. Dodatkowo dokumenty tożsamości nie został załączony, bez czeko weryfikacja nie może zostać zakończona pomyślnie. W razie otrzymania negatywnych ocen z powodu przedłużającej się weryfikacji, możesz złożyć reklamację poprzez formularz kontaktowy.
witam, blokujecie państwo moje konto już od ponad tygodnia, 4 razy już wypełniałem te dane i dalej wraca że zły adres a nawet w banku sprawdzałem i jest ten sam. o jaki wam adres chodzi email czy zamieszkania. zero kontaktu z państwa strony chociaż wypełniałem formularz ponad 5 dni temu.
Eliaszu, prosimy o cierpliwość. Czekamy na odpowiedź od operatora płatności, czemu weryfikacja Twoich danych nie przebiegła pomyślnie.
Witam.
U mnie podobnie totalny bajzel….Pieniądze ze sprzedażny poblokowane, brak możliwości generowania etykiet…. Przesłane wszystkie dokumenty, przelew weryfikacyjny zrobiony i od wczoraj oczywiście jeden komunikat: uzupełnij swoje dane…. Żenada.
Robercie, weryfikacja danych trwa maksymalnie 5 dni roboczych. Twoje dane zostały poprawnie zweryfikowane 3 czerwca.
Mam ten sam problem!@@zenada pieniądze zablokowane
Dariuszu, imię i nazwisko oraz adres, które uzupełniłeś nie zgadzają się z tymi, które są przypisane do konta bankowego, z którego robiłeś przelew weryfikacyjny na 1 zł. Aby weryfikacja przeszła pomyślnie, dane muszą być spójne.
witam czekam na weryfikacje juz 10 dni i nadal nic, mam zblokowane konto nic nie moge zrobic , wysylki sa mi anulowane z braku wygenerowania etykiety, cos sloboztym zrobiliscie
Marcinie, prosimy o podanie adresu zamieszkania, który jest zgodny z Twoim rachunkiem bankowym. Przejdź do zakładki Twoje przesyłki / Sprzedajesz i uzupełnij dane weryfikacyjne ponownie.
Można jakiś kontak telefoniczny bo naprawdę nie wiem co tam się dzieje
Zmieniałem. Dane i sprawdzałem żeby się zgadzało i nadal nic
Marcinie, adres zamieszkania, który podałeś do wypłaty za sprzedane przedmioty nie zgadza się z tym, który jest przypisany do rachunku bankowego, z którego wykonałeś przelew – dlatego weryfikacja została odrzucona.
Dzień dobry, dokonałem ponownej weryfikacji , dodałem inny dowód tożsamości i zmieniłem dane na koncie by zgadzały się z tymi na olx, wczoraj dokonałem ponownego przelewu, czekam na rozwój sytuacji, proszę dobrze sprawdzić bo zalezy mi na czasie
Marcinie, cieszymy się, że weryfikacja w końcu zakończyła się sukcesem.
Witam, od 5 dni mam weryfikację konta, przelew z PayU już dawno wrócił na moje konto, na koncie dalej info zrob przelew, ludzie czekają, zgłaszam to do centrum dalej nic nie ruszone jest, cały czas ktoś pisze czemu nie ma wysyłek, wszystko stoi, zgłaszam to, to dostałam odp, że weryfikacja trwa 48 godzin, jak to się ma do tego co mam na koncie dalej jest info uzupełnij dane, jak wchodze mam zrob przelew. O co chodzi.
Marzeno, weryfikacja danych trwa zazwyczaj do 5 dni roboczych. Cieszymy się, że udało przejść się proces pomyślnie.
Witam, od piątku 20.05 weryfikowane jest moje konto, przelew zrobiony, już zwrócony, a weryfikacja nadal nie skończona. Pisałem na FB
przez formularz itp, zero odzewu ale co najgorsze nie ma informacji, że weryfikacja zakończona. Ludzie czekają na swoje zamówione rzeczy a ja nie mogę nic wysłać. Etykiety się nie generują.Poza tym oczekuje na płatności za wysłane zamówienia które są zablokowane, towar już dawno dostarczony a ja nie mam ani towaru ani rzeczy.
To jest niezgodne z polityką sprzedaży, ludzie są oszukiwani na każdym kroku.
Płacą za wystawianie ogłoszenia a blokuje się im możliwości sprzedaży. Drudzy kupują a nie dostają na czas zakupionych rzeczy.
SI, Twoje dane do otrzymania wypłaty za sprzedane przedmioty zostały poprawnie zweryfikowane.
Witam, od czwartku mam napisane żebym uzupełniła dane mimo, że już to zrobiłam. Nie dostałam przez to jeszcze pieniędzy za dwie sprzedane rzeczy, a część zamówień mi się anulowało przez to, że czekałam na weryfikację. Mimo, że napisałam do pomocy dostałam jedynie automatyczną odpowiedź nie na temat
Anno, w ramach weryfikacji danych należy wykonać przelew weryfikacyjny. Szczegóły znajdziesz w artykule Po co jest i jak zrobić przelew weryfikacyjny z PayU. Czy udało Ci się go zrobić?
Tak. Dostałam również zwrot od PayU
Weryfikacja trwa już cztery dni. Kupujący zapłacił a przesyłki brak. Etykiety tez brak, za to na stronie błąd, że „nie wszystko poszło zgodnie z planem”. Nie da się wpisać numeru konta. Pomoc techniczna nic nie pomogła. Proponowali założenie nowego ogłoszenia. Niczego to nie zmieniło. Nie polecam.
Åukaszu, Twoje zgłoszenie jest weryfikowane z operatorem płatności. Specjaliści wrócą do Ciebie z odpowiedzią jak najszybciej to możliwe.
dzień dobry. 29.04 wyskoczyła mi weryfikacje danych. Dziś po wylogowaniu się z olx i ponownym zalogowaniu dostałam informacje że moje dane są poprawne i udało mi się sprzedać 3 rzeczy a potem od nowa wyskoczyłą mi weryfikacja. Dlaczego tak się dzieje skoro już raz porzeszłam weryfikacje? Pisałam przez formularz kontaktowy ale nie otrzymałam odpowiedzi.
Katarzyno, o poziomach weryfikacji z PayU dowiesz się więcej z artykułu Weryfikacja danych Sprzedającego z PayU.
zapoznałam się z artykułem i sytuacja którą miałam i opisałam powyżej dotyczyła poziomu 2 użytkowników biznesowych. Podawałam dane ,przesyłałam skany dowodu oraz robiłam przelewy potwierdzające. Po kilku dniach dostałam emaile z informacją o automatyczny zwrocie środków „z przyczyn od nas niezależnych”. Teraz chcę zrozumieć czy nie przeszłam weryfikacji, jeśli tak to dlaczego ?czy może jest ona dalej w toku? Co zrobić żeby konto zaczęło z powrotem funkcjonować?
Katarzyno, przepraszamy za wydłużony czas weryfikacji. Obecnie konsultujemy sprawę z odpowiednim działem. Nasi Specjaliści wrócą do Ciebie z odpowiedzią jak najszybciej.
Od kilku dni na zakładce Przesyłki pojawia się komunikat, żeby uzupełnić dane dla PAYU. w jakim celu pojawił się taki komunikat, jeżeli w moich danych nic się nie zmieniło ?
Sylwio, prośba o uzupełnienie danych wynika z wprowadzenia nowego operatora płatności – PayU. Więcej przeczytasz w artykule: Weryfikacja danych Sprzedającego z PayU.
Od tygodnia w zakładce „dane do płatności†widnieje komunikat ze „dane są w trakcie weryfikacjiâ€. Mam już klientów na moje przedmioty dlatego pytam czy moje dane zostały rozpatrzone pozytywnie i moge sprzedawać bez obaw?
Komentuje jeszcze raz juz z prawidlowego maila 🙂
Jakubie, jeśli jeszcze nie złożyłeś zgłoszenia poprzez Formularz kontaktowy, bardzo o to prosimy. Pamiętaj, żeby skontaktować się z nami z adresu e-mail powiązanego z Twoim kontem OLX.
u mnie formularz kontakowy wypelniony dwa razy zero odpowiedzi na infolinii payu powiedzieli ze ostatnio pelno telefonow ze na olx jakies cyrki z weryfikacja kasa zablokowana za sprzednae paczki nowych oplaconych nie mozna nadac ani anulowac . u ciebie chociaz ze trwa weryfikacja a u mnie iagle uzupelnij dane i zrob przelew mimo ze poszly juz dwa z czego jeden zaakceptowany przez payu bo przyszedl mail drugi mail ze z powodow technicznych nie przeszedl przelew szok
Marcinie, weryfikacja Twojego konta zakończyła się pomyślnie – etykiety dla Przesyłek OLX zostały wygenerowane 🙂
Od tygodnia w zakładce „dane do płatności” widnieje komunikat ze „dane są w trakcie weryfikacji”. Mam już klientów na moje przedmioty dlatego pytam czy moje dane zostały rozpatrzone pozytywnie i moge sprzedawać bez obaw?
Jakubie, otrzymaliśmy Twoje zgłoszenie. Niestety e-mail, z którego się z nami skontaktowałeś nie jest powiązany z Twoim kontem OLX, które jest weryfikowane. Bardzo prosimy o ponowne zgłoszenie, wtedy będziemy mogli zająć się Twoją sprawą.
W zakładce „Dane do płatności†mam informacje, że „Przepraszamy, strona nie jest gotowaâ€. W związku z tym nie mogę wysłać przesyłki OLX. Ile potrwa weryfikacja? Zaznacza, że wcześniej wszystko działało prawidłowo.
Damianie, prosimy o zgłoszenie poprzez Formularz kontaktowy. Do wiadomości dołącz zrzut ekranu wyświetlanego komunikatu – sprawdzimy czemu pojawia się on na Twoim koncie.
Już to zrobiłem, ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Pisałem do państwa także przez Facebooka, ale także nie otrzymałem żadnej informacji zwrotnej.
Obecnie mamy zwiększoną ilość zapytań, dlatego czas oczekiwania na odpowiedź jest wydłużony. Bardzo prosimy o cierpliwość, nasi Specjaliści na pewno odpowiedzą na Twoje zgłoszenie.
Dzień Dobry. W dniu wczorajszym próbowałem po raz pierwszy zrealizować swoją pierwszą transakcje na OLX. W związku z tym, że jest to moja pierwsza transakcja i kupujący chciał skorzystać z przesyłki OLX konieczna była weryfikacja tożsamości za pośrednictwem mojego banku. Wszystko szło dobrze do momentu kiedy zostałem przekierowany na stronę banku. Strona załadowała się połowie i nie można było się zalogować. Sprawdziłem poza OLX strona otwierała się prawidłowo więc nie był to problem po stronie mojego banku. Próbowałem kilka razy za każdym razem efekt taki sam: strona nie otwiera się poprawie. W trakcie moich prób samoczynnie zgłosił się do mnie pracownik suportu OLX. Który dopytywał się mnie czy wszystko ok przedstawiłem jak wygląda sytuacja. Zaproponował abym wybrał inny bank z listy dostępnych i wpisał na formularzu do logowania z innego banku moje dane do logowania z mojego banku a pracownik OLX podstawi tam formularz do logowania z mojego banku. Czy to jest standardowe postępowanie w takiej sytuacji ?. Nie zgodziłem się gdyż sytuacja wyglądała dziwnie. Strona mojego banku, która się otwierała zawierała informacje o pracach konserwacyjnych z listopada i nie była zgoda z tą, którą na wszelki wypadek otworzyłem sobie na innym urządzeniu. W efekcie nie doszło do transakcji i kupujący się wycofał. Czy w takiej sytuacji jest jakiś inny sposób na potwierdzenie tożsamości, ewentualnie czy można potwierdzić tożsamość przed transakcją.?
Radku, pracownicy OLX nigdy nie kontaktują się samoczynnie. Cały proces weryfikacji danych opisujemy w naszym Centrum Pomocy. Bardzo prosimy o przesłanie nam w Formularzu kontaktowym linku do strony (jeśli jeszcze go masz) i dokładnego opisu sytuacji w jaki sposób rzekomy pracownik OLX kontaktował się z Tobą. Dzięki temu będziemy mogli lepiej przyjrzeć się sprawie.
Pracownik OLX skontaktował się z mną za pośrednictwem czata, który wyświetlił mi się na ekranie, kiedy próbowałem zaakceptować transakcję.
W artykule Sprzedaj z Przesyłką OLX znajdziesz zrzut ekranu jak powinien wyglądać pulpit z potwierdzeniem sprzedaży na OLX. Prosimy również o przesłanie linku do strony, na której nawiązano z Tobą rozmowę poprzez czat – znajdziesz ją w historii przeglądarki.
Dzień dobry. Kilka dni temu założyłam konto, uzupełniłam dane i sprzedałam dwa przedmioty. W zakładce „Dane do płatności” mam informacje, że „Przepraszamy, strona nie jest gotowa” Ile to potrwa? Czy przez to nie bede mogla wyplacic pieniędzy że sprzedaży? Poprzednio, gdy założyłam konto taki błąd „wisial” trzy tygodnie, aż w końcu skasowałam konto. Ale tym razem będę miała pieniądze do wypłaty. Jak je odzyskać?
J.L. czy ten problem występuje również na innej przeglądarce lub w aplikacji mobilnej?
Dzień dobry,
weryfikacja danych cały czas trwa i nie wiem z jakiego powodu nie zostało zweryfikowane. Bo wcześniej było wszystko Ok tylko przesyłam wyciąg bankowy który poprosił do weryfikacji. Wszystkie dane zostały uzupełnione poprawnie, a nadal o uzupełnienie dokumenty. Teraz czeka u mnie 2 paczki wysłania. Co mogę jeszcze zrobić w tej sprawie?
Fengjie Fu, sprawdziliśmy i Twoja weryfikacja przebiegła pomyślnie 🙂
Od 8 marca 2022r. czekam na etykietę na paczkę. W trakcie klienci kupili kolejne przedmioty i problem jest ten sam – brak etykiet na paczki. Kontakt z Centrum Pomocy OLX jest beznadziejny. Brak jakiejkolwiek pomocy z ich strony. Dokumenty do weryfikacji zostały przesłane kilkukrotnie i cisza. Zastanawiam się w czym jest problem?
Mariuszu, weryfikacja nie przebiegła pomyślnie, dlatego prosimy o ponowne zweryfikowanie wyciągu z konta bankowego – informacje znajdziesz tutaj. Etykiety zostaną wygenerowane po poprawnym przejściu przez proces weryfikacji.
Czy na skanie dowodu osobistego wysyłanego do weryfikacji musi być wszystko widoczne ? Czy można ukryć np. numer dowodu ?
Anno, bardzo prosimy o załączenie całego dokumentu – bez tego weryfikacja nie przebiegnie poprawnie. Dokumenty, które przesyłają Użytkownicy są usuwane po zakończeniu weryfikacji.
Do dzisiaj nie przeszedłem weryfikacji, wysyłałem dokumenty multum razy, brak feedbacku z OLX, brak rozwiązania na pomoc.olx, ciągle prośba o przesłanie danych. Wszystko się ślimaczy, brak konsensusu i nie kompetentny support OLX zaczyna mnie męczyć. A użytkownik? No cóż be pieniędzy, bo OLX od 3 tygodnii nie potrafi załatwić sprawy.
Åukaszu, sprawdziliśmy i Twój proces weryfikacji zakończył się pomyślnie 🙂
Dzień dobry, na początku tygodnia, bodajże w poniedziałek albo wtorek podałem dane do konta. Od tego momentu stale pisze ze jest trwa proces weryfikacji. Kiedy mi w koncu zweryfikujecie dane?
Åukaszu, dopiero po sprzedaży pierwszego przedmiotu z opcją Przesyłki OLX komunikat się zmieni i dane zostaną zweryfikowane 🙂
Witam serdecznie.
Od 2 dni czekam na weryfikację moich danych. Zapewniam, że dane są prawdziwe i wiarygodne. W tym czasie zostały wysłane 2 przesyłki i jedna z nich została już dostarczona, a kupujący potwierdził, że wszystko jest OK i zaakceptował przelew do mnie.
Druga przesyłka zostanie dostarczona dziś, a ja nadal mam na koncie weryfikację… Przez co jestem pozbawiony zapłaty za dostarczony, zgodny towar.
Åączna kwota tych przesyłek to 6500 zł.
Bardzo proszę o szybką interwencje.
Pozdrawiam.
Dariuszu, sprawdziliśmy i proces weryfikacji jest w trakcie (3 dzień roboczy). Maksymalnie będą to 4 dni robocze. Obecnie zapłata oczekuje u operatora płatności i zostanie zlecona jak tylko proces weryfikacji zakończy się pomyślnie 🙂
Miałem przez długi okres czasu możliwość dodawania przesyłki olx, obecnie w ponad 80 ofertach musiałem ją wycofać. Powodem jest konieczność przesłania skanu dowodu osobistego lub paszportu- niestety ale w obecnych czasach tego się nie robi ze względu na bezpieczeństwo swoich danych.
Sławku, prośba o zweryfikowanie danych może pojawić się zarówno przed jak i po wysyłce przedmiotu do kupującego. Może zatem zdarzyć się, że pieniądze ze sprzedaży zostaną wstrzymane przez operatora płatności do momentu przejścia pełnej weryfikacji danych. Operator płatności prosi wtedy o przesłanie dodatkowych danych bądź dokumentów. W przypadku braku możliwości weryfikacji tożsamości sprzedającego, środki pieniężne zostaną zwrócone kupującemu.
Wynika to z prawnych procedur bezpieczeństwa mających na celu zapobieganie nadużyciom finansowym podczas płatności online, które nie są zależne od OLX.
Wypłata środków pieniężnych możliwa jest wyłącznie po zweryfikowaniu tożsamości danego użytkownika na podstawie informacji i dokumentów wymaganych przez Adyen N.V. O niniejszej procedurze użytkownicy są informowani przed skorzystaniem z usługi płatności świadczonej przez Adyen N.V. (na etapie wyboru usługi Przesyłki OLX).
W związku z tym, że przeprowadzenie procedury weryfikacji tożsamości należy do obowiązków Adyen N.V., to operator płatności wybiera, kiedy zostanie ona wykorzystana i za pomocą jakich środków.
Te przepisy dotyczą znacznych kwot a nie paru złotych. Ponadto jestem z olx już ładnych parę lat a nie tydzień. Skoro coś działało bez zastrzeżeń to po co to zmieniać. Tracą kupujący i trochę InPost.
Sławku, weryfikacja danych przeprowadzana jest za każdym razem dla wszystkich płatności w Internecie – nie tylko w OLX. Celem weryfikacji jest potwierdzenie tożsamości Użytkowników. Dzięki temu my i Operator płatności zyskujemy pewność, że środki za sprzedany przedmiot zostaną poprawnie przekazane na konto bankowe Sprzedającego.
Prosimy pamiętać, że operator płatności zobowiązany jest do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego (zgodnie z Ustawą z 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu) w celu zapobiegania nadużyciom finansowym podczas płatności online.
Dzień dobry,
W dniu 03.02.2022 zakupiłem myszkę razer viper przy pomocy przesyłki OLX z dostawą do paczkomatu. Do dnia dzisiejszego 08.02.2022 w zakładce moje przesyłki przy zamówieniu myszki widnieje informacja „Weryfikujemy dane sprzedającego, aby mógł nadać paczkę” . Niestety sprzedający nie odpowiada na wiadomości olx, a numeru telefonu nie podał.
Proszę o sprawdzenie zamówienia.
Z poważaniem
Michał Rybak
Michale, więcej o weryfikacji Sprzedającego piszemy w artykule Co oznacza komunikat: Weryfikacja danych Sprzedającego?. Jeśli Sprzedający nie zweryfikuje się poprawnie w najbliższym czasie, najlepszą opcją będzie anulowanie zamówienia.
Dzień dobry, niestety nie mogę dodać przesyłki do mojego ogłoszenia. Wybierając jedno z aktywnych moich ogłoszeń i wciśnięciu przycisku Dodaj przesyłkę, zaznaczam rozmiar i wybieram InPost. Niestety mam tylko przyciski Podgląd ogłoszenia, Zmień ogłoszenie. Po wyboru zmień ogłoszenie nic się nie dzieje.
Adrianie, prosimy o wyczyszczenie danych przeglądania oraz sprawdzenie czy wtyczka Adblock jest wyłączona. Często właśnie te rzeczy sprawiają, że dodanie przesyłki jest niemożliwe. Jeśli żadna opcja nie okaże się pomocna, daj nam znać czy problem występuje również na innej przeglądarce i w aplikacji mobilnej.
Dzień dobry, wczoraj dokonano zakupu na moim koncie, ja uzupełniłam da wydrukiem z konta o potwierdzenie, że jestem właścicielem, mam dwie sprzedaże i nie mogę wydrukować etykiety, bo trwa weryfikacja konta. Ile to może potrwać? I czy kupujący nie będzie denerwował się?
Krystyno, Twoje konto zostało już zweryfikowane 🙂
Witam, ja mam podobny problem, weryfikacja danych trwa już ponad 4 dni i nie wiem z jakiego powodu nie zostało zweryfikowane. Wszystkie dane zostały uzupełnione poprawnie. Co mogę jeszcze zrobić w tej sprawie?
Kasiu, dziś Twoje konto zostało poprawnie zweryfikowane 🙂
Witajcie, mam problem po raz pierwszy chcę kupić coś z opcją przesyłki przez olx w promocji. Niestety, mimo że sprzedawca dodał opcję „kup z przesyłką”, ja „klikam w baner” i tyle, nic dalej się nie dzieje. Nie rozumiem dlaczego tak się stało, mam aktywne konto. Czy możecie mi wytłumaczyć, gdzie jest problem?
– program antywirusowy wyłączony
– to moje pierwsze zakupy przez olx, może tu jest problem?
– konto jest chyba aktywne, potwierdzałam adres e-mail
Login to karolin****
Z góry dziękuję, jestem w kropce
Karolino, prosimy o wyczyszczenie danych przeglądania / spróbowanie z użyciem innej przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej. Daj nam znać, jeśli problem będzie nadal występował.
Dziś miałem ten sam problem na Firefoxie,resetowanie wyloguj/zaloguj,czyszczenie, usuwanie ciasteczek nic nie pomogło!!! dostałem białej gorączki i pół godziny nerwów! innej przeglądarki nie instalowałem, udało się dopiero na aplikacji :/
A ja mam takie pytanie. Jeżeli jest promocja na wysyłkę olx np. Za 2zl. To osoba która sprzedaje może w opisie napisać że wysyłką np. Paczkomatem 12zl przy obowiązującej promocji? A jeżeli tak to w jaki sposób to się odbywa skoro po zakupie olx więcej nie pobierze zacwysylke niż 2zl….???
Agnieszko, promocja na wysyłkę np. za 2 zł dotyczy transakcji z Przesyłkami OLX. Transakcję można również zawrzeć poza Przesyłką OLX – wtedy Sprzedający podaje koszt przesyłki, którą chce nadać. Rekomendujemy jednak korzystanie z Przesyłek OLX, ponieważ zabezpieczają one transakcję. Więcej informacji znajdziesz w artykule Co to jest Przesyłka OLX?.
Nie mogę przejść weryfikacji mimo że wysłałam zdjęcie dowodu, a kilka moich przedmiotów jest w drodze do odbiorców. Co na to poradzić. Dane się zgadzają z bankiem, próbowałam na oba adresy zamieszkania i korespondencyjny. Obecnie jeszcze raz uzupełniłam numer dowodu w banku (może tam był błąd), wpisałam adres zamieszkania i czekam kolejny raz, ale zaczyna mnie to martwić.
Agnieszko, widzimy, że udało się przejść weryfikację poprawnie 🙂
Dzień dobry, akceptując przesyłki olx zawieramy umowę z bankiem na prowadzanie rachunku bankowego rozumiem. Olx pozyskuje tym samym nowych klientów dla banku Adyen N.V. Jeśli zdjęcie dowodu osobistego trafi w nieodpowiednie miejsce, ktoś może wsiąść pożyczkę na was. Wysłanie zdjęcia dowodu osobistego jest bezpieczne i mądre?
1r1, weryfikacja danych przeprowadzana jest za każdym razem dla wszystkich płatności w Internecie – nie tylko w OLX, a jej celem jest potwierdzenie tożsamości Użytkowników. Dzięki temu my i Operator płatności zyskujemy pewność, że środki za sprzedany przedmiot zostaną poprawnie przekazane na konto bankowe Sprzedającego.
Operator płatności zobowiązany jest do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego (zgodnie z Ustawą z 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu) w celu zapobiegania nadużyciom finansowym podczas płatności online.
W środę uzupełniłam dane do aktywacji przesyłek olx. Do tej pory w sekcji Dane do wpłat -> Dane do Płatności widoczny mam komunikat: weryfikujemy Twoje dane. Kiedy zakończy się weryfikacja i będę mogła sprzedawać z przesyłką olx?
Olu, Twoje dane zostały poprawnie zweryfikowane. Komunikat będzie pojawiał się do czasu pierwszej sprzedaży z Przesyłką OLX 🙂
Witam.
Chcąc sprzedać przedmiot z przesyłką OLX 09.01.2022 uzupełniłem Dane do wypłaty. Pojawił się komunikat o weryfikacji. 10.01.2022 na zakładce Dane do wypłaty pojawił się komunikat o usterce i prośba o kontakt z Centrum Pomocy. 11.01.2022 w zakładce Dane do wypłaty znowu pojawił się komunikat o weryfikacji. Jak długo trzeba czekać na weryfikację konta? Pozdrawiam.
Rikiair, otrzymaliśmy Twoje zgłoszenie poprzez formularz kontaktowy. Nasi Specjaliści sprawdzą, skąd wynika ten błąd i wrócą do Ciebie z odpowiedzią 🙂
Ja czekam na weryfikację 'danych do wpłaty’ już ponad miesiąc. O co chodzi?
Pisałem do was zgłoszenie przez formularz, ale kompletna cisza, zero kontaktu.
Czy jest szansa na weryfikację kiedykolwiek?
staqqq, komunikat o weyfikacji zniknie po tym, gdy ktoś kupi od Ciebie pierwszy przedmiot z Przesyłką OLX 🙂
Wystawiłam sukienkę na sprzedaż i od razu na watsap dostałam wiadomość ,że Pani jest zainteresowana , w wiadomościach olx była ta sama korespondencja , Pani napisała, że kupuje z przesyłką olx i żebym podała mojego maila, zapytałam po co? przysłała zrzut formularza przesyłki olx i usunęła maile, chyba też zablokowała mnie, co powinnam zrobić w tej sytuacji?
nadmieniam, że pierwszy raz korzystam z tej formy wysyłki
M. Bobowicz, w artykule Sprzedaż z Przesyłką OLX – instrukcja krok po kroku znajdziesz jedyny, prawidłowy sposób sprzedaży z Przesyłką OLX. Prosimy nie wchodzić w linki od Kupujących wysyłane poza serwisem OLX. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Weryfikacja mojego konta trwa już ponad 24h. Czy można ją jakoś przyśpieszyć? Kupujący oczekuje na wysyłkę towaru, a ja nie mogę wydrukować etykiety.
Kamilo, na zgłoszenia odpowiadamy w kolejności ich otrzymania. Weryfikacja konta trwa do 48 h, w szczególnych przypadkach do 4 dni.
Od kilku dni weryfikujecie dane sprzedającego (ten twierdzi, że dane wpisał). Zwrotu pieniędzy nie otrzymałem, support olx nie odpowiada i przedmiotu również nie mam. Gdzie mam zgłosić tę sprawę?
Michale, Sprzedający musi poprawnie przejść weryfikacje danych, aby otrzymać pieniądze, po tym jak odbierzesz zamówienie. Niestety bardzo często jest tak, że dane przesłane przez Sprzedającego są nieczytelne, dlatego proces weryfikacji przedłuża się. Jeżeli będziesz chciał anulować zamówienie, w pierwszej kolejności poproś o to Sprzedającego (ma taką możliwość w zakładce: Twoje przesyłki / Sprzedajesz).
Także czekam na kontakt w sprawie weryfikacji konta, gdyż nie wyobrażam sobie wysłania skanu dowodu z pełnymi danymi i czekam na inny sposób weryfikacji, Ustawa mówi o konieczności weryfikacji i chętnie się jej poddam, ale nie ma nigdzie mowy o wysyłaniu skanu dowodu. Paczka wysłana, odebrana przez kupującego, a po wysyłce informacja o weryfikacji konta – trochę za późno. Nr zgłoszenia 41438**.
Tomaszu, proces weryfikacji obowiązuje każdego, kto sprzedaje z Przesyłką OLX. Nie ma innej formy weryfikacji Sprzedających w celu wypłaty pieniędzy. Twoje dane weryfikuje operator płatności. Więcej informacji znajdziesz w artykule Bezpieczeństwo Twoich danych
Proszę w takim razie o zwrot wpłaconej kwoty do kupującego i zwrot przedmiotu do mnie. Przed wysyłką żadnej blokady nie było, pojawiła się dopiero, kiedy Wy otrzymaliście pieniądze, a ja wysłałem przedmiot. Operator płatności ma za zadanie zweryfikować beneficjenta płatności, nie jest wskazany sposób w jaki to ma zrobić. Wysyłanie skanu dowodu poprzez internet jest co najmniej ryzykowne.
Weryfikację danych przeprowadza operator płatności, nie OLX. Jest ona konieczna. Bez przesłania wszystkich wymaganych informacji nie będzie możliwa sprzedaż w ramach Przesyłki OLX. Jeżeli występują jakiekolwiek wątpliwości z nią związane, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem Weryfikacja danych. Tak jak w nim informujemy, może się zdarzyć, że Sprzedający zostanie poproszony o dosłanie dodatkowych dokumentów. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i niestety nie mamy na to wpływu. Bardzo nam przykro, że spowodowało to obawy. Równocześnie nie musi się Pan obawiać o swoje dane, ponieważ zabezpiecza je firma zarejestrowana miedzy innymi w Komisji Nadzoru Finansowego wykaz zarejestrowanych instytucji dostępny tutaj. Proszę pobrać plik na Holandii, gdzie firma Adyen jest zarejestrowana.
Jeśli, pomimo wyjaśnień, dokumenty nie zostaną dosłane i zrezygnuje Pan z wysyłki w ramach Przesyłek OLX,
środki zostaną zwrócone na konto Kupującego po 72 dniach.
Czytam i nie jest dla mnie jasne czy otrzymam pieniądze za sprzedany przedmiot w przypadku kiedy został on już wysłany do kupującego a po tym fakcie otrzymałem prośbę o dodatkowa weryfikacje ( podanie stanu dowodu osobistego) .Mogę wyrazić na nią zgodę lub nie ( nie praktykuje przesyłania tak wrażliwych danych do nieznanych mi podmiotów) . Co w przypadku kiedy niezależna od OLX weryfikacja , jak czytam , podmiotu zewnętrznego nie powiedzie się z nieznanych mi powodów? Czy OLX doprowadzi do zwrotu przedmiotu sprzedaży i w jakim terminie?
Marcinie, prośba o zweryfikowanie danych może pojawić się zarówno przed jak i po wysyłce przedmiotu do Kupującego. Może zatem zdarzyć się, że pieniądze ze sprzedaży zostaną wstrzymane przez operatora płatności do momentu przejścia pełnej weryfikacji danych. Operator płatności prosi wtedy o przesłanie dodatkowych danych bądź też dokumentów. W przypadku braku możliwości weryfikacji tożsamości sprzedającego, pieniądze zostaną zwrócone Kupującemu. Wynika to z prawnych procedur bezpieczeństwa mających na celu zapobieganie nadużyciom finansowym podczas płatności online, które nie są zależne od OLX.
Wypłata pieniędzy możliwa jest wyłącznie po zweryfikowaniu tożsamości danego Użytkownika na podstawie informacji i dokumentów wymaganych przez Adyen N.V. O tej procedurze Użytkownicy są informowani przed skorzystaniem z usługi płatności świadczonej przez Adyen N.V. (na etapie wyboru usługi Przesyłki OLX). W związku z tym, że przeprowadzenie procedury weryfikacji tożsamości należy do obowiązków Adyen N.V., to operator płatności wybiera, kiedy zostanie ona wykorzystana i za pomocą jakich środków.
Okoliczność w postaci braku przejścia procesu weryfikacji przez Użytkownika nie powoduje, że Grupa OLX staje się stroną transakcji. Strony umowy powinny samodzielnie dokonać ustaleń odnośnie do ewentualnego zwrotu otrzymanego towaru, dokonania rozliczenia ceny za towar oraz pozostałych warunków umowy.
Podczas edytowania ogłoszenia, gdy wybiorę opcję ‘Dodaj przesyłkę’ do ogłoszenia już istniejącego, nie wyświetla się „Tak dodaj przesyłkę OLX”.
Nie mozna dodac opcji przesylki do ogloszenia. Próbowałam już naprawdę wielu rzeczy. Wylaczony Adblock, produkt w odpowiedniej kategorii, rozne przeglądarki.
Zgloszenie nr 41432**. Proszę o odpowiedź. Dziękuję.
Author, zaloguj się na swoje konto OLX i przejdź do zakładki Twoje Przesyłki / Dane do wypłaty. Powinnaś odnaleźć tam formularz do uzupełnienia danych. Prosimy o jego wypełnienie i ponowną próbę dodania przesyłki do ogłoszenia. Prosimy również o informację, czy takie działanie przyniesie jakiekolwiek skutki.
Witam, zakupiłem przedmiot z przesyłką OLX i od ponad tygodnia widzę informację że trwa weryfikacja danych sprzedającego.
Teraz napisał mi że oferta już nieaktualna a pieniądze zostały pobrane.
Proszę o zwrot wpłaconej kwoty i o nie przetrzymywanie moich pieniędzy!
Zgłosiłem to już przez pomoc olx ale zero odzewu.
Tomaszu, w przypadku, gdy Sprzedający nie przeszedł weryfikacji i wystawiany przedmiot jest już nieaktualny, otrzymasz zwrot pieniędzy na konto bankowe.
Dodałam ogłoszenie w Akcesoria akwarystyczne. Gdzie moge dodać przesyłkę bo nie bylo przy zakładaniu ogłoszenia..
Kasiu, niestety w tej podkategorii Przesyłki OLX jeszcze nie są dostępne.
Witam, w minionym tygodniu sprzedałem produkt za pomocą przesyłek olx. List przewozowy pobrałem, paczkę wysłałem, odbiorca odebrał przesyłkę. Przy ogłoszeniu nie zmienił się status i wciąż list był do pobrania. Minęło 72 godziny ogłoszenie wygasło, pieniądze wróciły do adresata. Co w tej sytuacji? Przypomnę, adresat odebrał przesyłkę. Co z przelewem?
Ireneuszu, problem z aktualizacją statusu przesyłki wystąpił poza OLX i razem z operatorem pracujemy nad jego najszybszym rozwiązaniem. Ze względu na brak aktualizacji statusu, pieniądze zostały zwrócone Kupującemu.
Po dokładnej weryfikacji statusów przesyłek z przewoźnikiem, niezwłocznie rozpoczniemy procedurę wysyłania zwrotów.
Prosimy o zgłoszenie poprzez Formularz kontaktowy, jeżeli jeszcze nie zostało ono wysłane.
Procedura może zająć do 14 dni.
Dzień dobry, proszę o jak najszybszą weryfikację mojego konta.
Wysłałem wczoraj niezbędne dokumenty.
Piotrze, nasi Specjaliści zajmują się weryfikacją Twojego konta. Prosimy o cierpliwość, wkrótce otrzymasz odpowiedź.
Witam odpowie ktoś na mój problem. Sprzedałem przedmiot z przesyłką olx do punktu odbioru poczta polska. Wysłałem przedmiot status na olx się nie zaktualizował do dnia dzisiejszego przedmiot kupujący dziś odebrał też nie zmienił się status na olx. Na stronie sendit niema takiego numeru wysyłki na poczcie Polskiej jest ze wysyłka została odebrana. Odpisze mi ktoś od was.
Robercie, nadal trwają prace nad rozwiązaniem problemu z aktualizacją statusu przesyłek. Każde zgłoszenie zostanie zweryfikowane. Prosimy o cierpliwość.
od prawie 10 dni czekam na zapłatw za 7 przesyłek,zwroccie mi moje pieniądze!
Adamie, w formularzu kontaktowym prosimy o numery wszystkich przesyłek. Ta, którą zgłosiłeś została potwierdzona i pieniądze są w drodze.
Wciąż czekam na odpowiedź na zgłoszenie #4012196 (automatycznie zmieniony status na „Załatwione”?): co w sytuacji, kiedy kupujący opłacił, dostał i potwierdził zgodność otrzymanego przedmiotu a sprzedający nie dostał przelewu w związku z nieuzupełnionymi danymi. W żadnym wypadku nie jestem w stanie zaakceptować wysyłki skanu dowodu osobistego bez odpowiedniej adnotacji/ukrycia danych nieistotnych z punktu widzenia weryfikacji danych na rachunku bankowym. Czy kwota będzie zwrócona kupującemu? Mam liczyć na uczciwość kupującego na ponowną zapłatę po otrzymaniu już przedmiotu?
Adrianie, wypłata będzie nadal wstrzymana. Konieczne będzie przejście przez proces weryfikacji danych, aby otrzymać pieniądze za sprzedaż. Nasi Specjaliści skontaktują się z Tobą.
Mam identyczną sytuację. Czy sprawa została rozwiązana?
Dzień dobry, nie jestem w stanie dodać przesyłki OLX. Podczas dodawania nowego ogłoszenia wgl nie wyświetla się pytanie o przesyłkę OLX, a gdy wybiorę opcję 'Dodaj przesyłkę’ do ogłoszeń już istniejących wyświetla się jedynie edycja ogłoszenia i znowu brak opcji wybrania, czy ma to być przesyłka OLX. Co powinnam zrobić, próbowała już naprawdę wielu rzeczy?
Małgorzato, prosimy o wyłączenie AdBlocka oraz o wyczyszczenie danych przeglądania. Następnie przejdź do edycji ogłoszenia i przewiń na dół strony. Znajdziesz tam włączony suwak „Dodaj Przesyłkę OLX”. Cały proces opisujemy również w artykule Jak włączyć/wyłączyć przesyłkę OLX?
I jak co niedzielę, serwis obsługi klienta OLX leży i kwiczy. Która to już niedziela bez pomocy? Nie zliczę. Wstyd, aby tak znana platforma zostawiała swoich klientów bez pomocy. Kiedy zgłoszenia #3930*** i #3932*** doczekają się odpowiedzi?
(tylko nie piszcie „serwis klienta odpowiada w kolejności zgłoszeń”, czy „na pewno wkrótce przyjdzie odpowiedź”, bo jest to śmieszne.)
1stein, 7 listopada wystąpił błąd techniczny, który uniemożliwiał pobranie etykiety. Przepraszamy za tę niedogodność, problem został rozwiązany.
Dzień dobry, od wczoraj nie mogę dodać przesyłki do ogłoszenia. Jaka jest tego przyczyna? Nigdy wcześniej nie miałam takiej sytuacji
Anno, po przeniesieniu do edycji ogłoszenia w jednym z pól powinnaś zobaczyć opcję dodania Przesyłki OLX. Jeżeli jednak nie ma tej opcji, wyłącz Adblocka i wyczyść historię przeglądarki 🙂
Kiedy łaskawie odpowiecie mi na zgłoszenie #3907***? Klient czeka na przesyłkę, a ja od 11 dni jestem pozostawiony bez jakiejkolwiek odpowiedzi!!!
Wojciechu, na zgłoszenia nasi Specjaliści odpowiadają w kolejności ich otrzymania. Prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości.
Witam, dlaczego tak długo przebiega proces weryfikacji konta do przesyłek OLX?
Pawle, proces weryfikacji trwa zazwyczaj do 48 h, w wyjątkowych przypadkach do 4 dni. Jest to standardowa procedura 🙂
Proszę uważać na nr +48 574***969 oszuści wybierają dany towar i tel.sprzedającego na OLX a następnie wysyłają na WhatsApp wiadomość że chcą zakupić dany towar (.Przy nr. tel. jest zdjęcie kobiety.) Oferują własny,szybki transport DHL , proszą o odpowiedż oraz o kliknięcie niewyrażnej aplikacji i podanie adresu i danych.Ten tel. u mnie został zablokowany.
dzien dobry, czy niepoprawna weryfikacja moze wynikac z innego adresu zamieszkania widniejacego na dowodzie osobistym i innego na rachunku bankowym? czy na tych obu dokumentach musi widniec taki sam adres zamieszkania ?
Dario, może to być jeden z powodów czemu weryfikacja przebiega nieprawidłowo. Jeśli problem nadal występuje, prosimy o zgłoszenie sprawy poprzez nasz Formularz kontaktowy.
Witam wystawiam przedmiot na sprzedaż i jest weryfikacja , podaje nr.tel. wpisuje kod weryfikacji który dostałem sms i jest tak że mój numer był już użyty i nie mogę wystawić nic na sprzedaż . Z mojej strony kiedyś zmieniłem e-mail , może to jest w tym problem ale macie moje dane i nr. tel w czym jest problem
Andrzeju, prawdopodobnie Twój numer telefonu jest przypisany do konta, które istnieje w serwisie. Użytkownik OLX może mieć jedno aktywne konto przypisane do jednego numeru telefonu. Prosimy o usunięcie poprzedniego konta, wtedy będziesz mógł korzystać z nowego 🙂 Szczegółowe informacje znajdziesz w naszym artykule Weryfikacja konta OLX.
Dzień dobry, bardzo proszę o odpowiedź na zgloszenie: 3772***. Przeczytałem cała pomoc, nadal nie wiem, co robić. Pozdrawiam
Pawle, dziękujemy za Twoje zgłoszenie. Nasi Specjaliści wkrótce na nie odpowiedzą 🙂
Witam. sprzedałam rzecz i wysłałam paczkę, która została odebrana przez kupującego i otrzymałam dziwną wiadomość, że…
„Dziękuję bardzo i przepraszam, nie mam dostępu do konta olx z którego je kupiłem, więc niestety nie mogę potwierdzić i środki jeszcze dobę przetrzymają. ”
czy to jest prawda i otrzymam środki za sprzedaż?
Ewo, Kupujący po odebraniu paczki ma 24 h na potwierdzenie zgodności otrzymanego przedmiotu na swoim koncie OLX (w tym czasie wpłacone za przedmiot pieniądze są zamrożone). Po upływie tego czasu jako Sprzedająca otrzymasz w ciągu 3 dni roboczych pieniądze na konto bankowe 🙂
No i dałam się zrobić jak dziecko zabrali mi resztę pieniędzy z konta
Marito, prosimy o zgłoszenie sprawy ze szczegółami poprzez nasz Formularz kontaktowy.
Witam klient kupił odemnie przedmiot potwierdzałem ale rozładował mi się telefon i potwierdzenie zniknęło a klient zapłacił nie wiem co zrobić.
Aleksandrze, prosimy o sprawdzenie czy zamówienie pojawiło się w zakładce Twoje Przesyłki / Sprzedajesz. Jeżeli Kupujący opłacił transakcje, znajdziesz tam jej status.
Witam! Czy jako sprzedający towar bez opcji wysyłki z olx mogę podać na czacie olx imię i nazwisko oraz numer konta potencjalnemu kupującemu żeby dokonał przelewu zanim wyślę mu towar?
Piotrze, zachęcamy do przeprowadzania bezpiecznych transakcji z Przesyłką OLX lub odbiorem osobistym przez Kupującego. Zajrzyj również do naszych artykułów: Jak zachowuje się oszust. Część 1 oraz Jak zachowuje się oszust. Część 2
Ile mam czekać na dodanie ogłoszenia? Dwie doby temu pobrano kasę za jego promowanie a nadal jest nieaktywne! Dziś sytuacja się powtórzyła, drugim ogłoszeniem.
Wysłałam dwa zgłoszenia poprzez formularz i cisza.
Mam nadzieje, że czas, jaki ogłoszenie tkwiło jako niewidoczne będzie doliczony do wykupionego przeze mnie pakietu promowania?!
Numer ogłoszenia 702150*** i 702508***.
Agnieszko, sprawdziliśmy i ogłoszenia, o których piszesz są aktywne. Prosimy o sprawdzenie swojego konta/kont ponownie.
Jak długo można czekać na weryfikacje? Na waszej stronie podany jest maksymalny czas 4dni, u mnie trwa już więcej niż dwa razy tyle
Julie.tte7, w większości przypadków weryfikacja trwa do 48 h. W wyjątkowych sytuacjach, przy weryfikacji dla poziomu trzeciego może przedłużyć się do 4 dni roboczych. Jeśli jednak trwa to o wiele dłużej, skontaktuj się z nami poprzez formularz, aby wyjaśnić ten problem.
Weryfikacja mojego konta trwa już ponad 24h. Czy można ją jakoś przyśpieszyć? Kupujący oczekuje na wysyłkę towaru, a ja nie mogę wydrukować etykiety.
Martyno, w większości przypadków weryfikacja trwa do 48 h. W wyjątkowych sytuacjach, przy weryfikacji dla poziomu trzeciego może przedłużyć się do 4 dni roboczych. Poinformujemy Cię o jego pozytywnym zakończeniu.
Wasz system weryfikacji to niedopracowane dno, już 3 raz nie mogliście zweryfikować moich danych. Nawet wiadomości żadnej co jest nie tak. Wysłałem wiadomości i nikt oprócz automatu mi nie odpisał.
Rafale, w celu wyjaśnienia tej sprawy konieczny jest bezpośredni kontakt z nami przez formularz. W ostatnim czasie odnotowaliśmy zwiększoną liczbę zapytań, co przełożyło się na wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź. Bardzo za to przepraszamy.
Dno. Czekam już prawie 2 doby na weryfikację. Na maile wyslane przez Centrum pomocy brak odpowiedzi. Wstyd!
Piotrze, w wyjątkowych przypadkach weryfikacja danych trwa do 4 dni roboczych. Prosimy o cierpliwość.
Dlaczego od tygodnia nie działa dostawa olx? Za pomocą formularza zgłaszałem 2 razy błąd. Treść pod kupionym przedmiotem „błąd techniczny skontaktuj się z olx”. Sprzedawca nie może wydrukować etykiety od czwartku. Na Facebooku dużo ludzi opisuje podobny problem na waszej stronie.
Jakubie, powodów takiego błędu może być kilka. Najczęstsze z nich to brak dostępności paczkomatu wybranego przez Kupującego lub brak ukończonej weryfikacji przez Sprzedającego. W takich sytuacjach zalecamy bezpośredni kontakt z nami przez formularz.
Dzień dobry,
sprzedałam podręczniki z przesyłka olx, otrzymałam już z olx informacje o wysłaniu pieniędzy na moje konto ale na podanym koncie bankowym ich nie ma. Dlaczego?
Agnieszka
Agnieszko, zapłata za zakup powinna pojawić się na Twoim koncie w ciągu 10 dni roboczych od otrzymania informacji o jej wysłaniu. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Kiedy otrzymam pieniądze za sprzedany przedmiot?
A co z ustawą o ochronie danych osobowych ?
Kto Was upoważnił do zbierania kser dowodów osobistych ?
Co się stanie jak moje dane wyciekną od Was a ktoś na moje konto weźmie kredyt ?
Krzysztofie, weryfikacja danych przeprowadzana jest wobec wszystkich Użytkowników korzystających z usług operatora płatności. Celem weryfikacji jest potwierdzenie tożsamości Użytkowników. Dzięki temu operator płatności zyskuje pewność, że środki za sprzedany przedmiot zostaną poprawnie przekazane na konto bankowe Sprzedającego.
Operator płatności zobowiązany jest do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego (zgodnie z Ustawą z 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu) w celu zapobiegania nadużyciom finansowym podczas płatności online. Załączanie skanu dowodu tożsamości jest wymogiem prawnym, którego celem jest zagwarantowanie bezpieczeństwo transakcji online.
Twoje dane są przekazywane jedynie Operatorowi płatności. Dokumenty, które prześlesz w ramach weryfikacji zostaną wykorzystane wyłącznie do celów identyfikacyjnych i weryfikacyjnych.
Więcej możesz przeczytać w artykule Po co jest weryfikacja danych?
czy nie wystarczyłby skan dowody BEZ NUMER DOWODU I PESEL to są dane wrażliwe – nie podoba mi się taka weryfikacja – Co się stanie jak moje dane wyciekną, a ktoś na moje konto weźmie kredyt ?
Mariuszu, weryfikacja danych przeprowadzana jest wobec wszystkich Użytkowników korzystających z usług operatora płatności. Celem weryfikacji jest potwierdzenie tożsamości Użytkowników. Dzięki temu operator płatności zyskuje pewność, że środki za sprzedany przedmiot zostaną poprawnie przekazane na konto bankowe Sprzedającego.
Operator płatności zobowiązany jest do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego (zgodnie z Ustawą z 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu) w celu zapobiegania nadużyciom finansowym podczas płatności online. Załączanie skanu dowodu tożsamości jest wymogiem prawnym, którego celem jest zagwarantowanie bezpieczeństwo transakcji online.
Twoje dane są przekazywane jedynie Operatorowi płatności. Dokumenty, które prześlesz w ramach weryfikacji zostaną wykorzystane wyłącznie do celów identyfikacyjnych i weryfikacyjnych.
Więcej możesz przeczytać w artykule Po co jest weryfikacja danych?
Witam. Zweryfikowałem swoje konto. Dostałem maila ze payu zwróciło mi pieniądze a w aplikacji i na stronie nadal jest komunikat uzupełnij swoje dane aby otrzymać pieniadze
Bartoszu, Specjaliści są w trakcie weryfikowania Twojego zgłoszenia 🙂
Kiedy mogę się spodziewać zwrotu gotówki za nie otrzymany towar
Stanisławie, od momentu anulowania zamówienia w ciągu 10 dni roboczych otrzymasz zwrot pieniędzy na konto bankowe 🙂 Szczegółowe informacje znajdziesz w artykule Co w przypadku anulowania mojego zamówienia?