Drodzy Użytkownicy,
Grupa OLX sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu informuje o wydaniu w dniu 26.02.2024 decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nr DOZIK 2/2024.
Informujemy, że użytkownicy, którzy:
1) Grupa I: od 24 sierpnia 2021 r. do 27 lutego 2024 r. zgłosili wnioski w ramach Pakietu Ochronnego, które zostały przez nas rozpatrzone negatywnie i skontaktowali się z nami w sprawie tego rozstrzygnięcia w tym terminie, a w wyniku podjętego kontaktu nie otrzymali pełnego zwrotu poniesionego kosztu zakupu przed dniem 27 lutego 2024 r.
2) Grupa II: w okresie od 11 lutego 2024 r. do dnia 27 lutego 2024 r. otrzymali od Spółki informację o negatywnym rozpatrzeniu wniosku w ramach Pakietu Ochronnego, nie skontaktowali się ze Spółką w sprawie tego negatywnego rozstrzygnięcia do dnia 27 lutego 2024 r. oraz złożyli reklamację w sprawie tego negatywnego rozstrzygnięcia w terminie od dnia 27 lutego 2024 r. do dnia 15 marca 2024 r.
otrzymają zwrot ceny, jaką zapłacili za towar, który był przedmiotem wniosku w ramach Pakietu Ochronnego.
Informujemy również, że użytkownicy kupujący w Serwisie, którzy:
1) Grupa I: od dnia 1 grudnia 2021 r. do 28 lutego 2024 r. skontaktowali się z nami w sprawie Usługi Serwisowej, a w wyniku podjętego kontaktu nie otrzymali pełnego zwrotu opłaty za Usługę Serwisową za wszystkie zgłoszone transakcje z tego okresu.
2) Grupa II: od dnia 28 lutego 2024 r. do dnia 30 marca 2024 r. skontaktowali się z nami w sprawie Usługi Serwisowej, jeśli kontakt dotyczył transakcji zawartych w okresie 12 lutego 2024 r. do 15 marca 2024 r., jeśli w wyniku podjętego kontaktu nie otrzymali pełnego zwrotu opłaty za Usługę Serwisową.
otrzymają zwrot środków w wysokości łącznej kwoty wynagrodzenia za usługę serwisową za wszystkie transakcje dokonane w Serwisie z Przesyłką OLX w okresie, o którym mowa odpowiednio w pkt 1 i 2 powyżej (pkt 2 – od dnia 12 lutego 2024 r. do dnia 15 marca 2024 r.).
Zwrot środków przekażemy na rachunek bankowy użytkownika albo w ramach środków na portfel OLX w Serwisie (w zależności od tego, czy użytkownik wskaże nam numer rachunku bankowego do wykonania przelewu). Środki przekazane na portfel OLX w Serwisie będą ważne bezterminowo i będą mogły zostać wypłacone przez użytkownika w dowolnym momencie, po kontakcie z nami.
Zwrot środków nie obejmuje użytkowników, którzy otrzymali już wcześniej pełny zwrot od Grupy OLX sp. z o.o.
Szczegółowe informacje na temat przysługujących konkretnym użytkownikom korzyści zostaną skierowane do nich w ramach korespondencji indywidualnej. Osoby uprawnione do uzyskania zwrotu ceny przedmiotu lub wynagrodzenia za usługę serwisową zostaną o tym poinformowane drogą mailową. W przypadku otrzymania dwóch wiadomości, w razie chęci otrzymania zwrotu na rachunek bankowy każdy z formularzy należy wypełnić osobno.
Pełna treść decyzji znajduje się pod adresem https://uokik.gov.pl/grupa-olx-decyzja-prezesa-uokik. Decyzja jest prawomocna.
Ok
Oki
Ok
Test
Bardzo dobrze. 2 razy niestety zostałem oszukany a Olx olał sprawę:/
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok.
Ok
Ok
Oszukujecie swoich klientow. Dopiero ingerencja UOKik zmusza do uczciwości. Wstyd.
OK
W końcu przeczytałam, możecie już przestać wysyłać mi tą wiadomość na olx?!
ok
Ok
Dziękujemy za informację.
Ok
A jednak Olx nie wszystkich powiadamia. Był zakup pamięci do laptopa, która okazała się uszkodzona. Było zgłoszenie w ramach „Pakietu Ochronnego” – zweryfikowane negatywnie. Była też reklamacja na takie rozstrzygnięcie. Od uprawomocnienia się decyzji UOKiK minął już miesiąc, a wobec braku powiadomienia ze strony Olx o prawie do zwrotu środków poszło zgłoszenie od UOKiK o niewykonaniu postanowień decyzji.
Jak się pozbyć tego żółtego powiadomienia w aplikacji?
Ok
Co jeśli nie dostałem maila gdy został mi odrzucony zwrot w sierpniu który powinien zostać zatwierdzony?
Darku, zwrotami objęte są przypadki, gdy dany Użytkownik wrócił do nas z reklamacją już po rozpatrzeniu wniosku.
Ok
Ok
Yhy
Ok
ok
Ok
Ok
Ok
„ups, cos poszlo nie tak”, znowu.
W którym momencie pojawia się taki komunikat na OLX?
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
OK
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Możecie wyłączyć ten nagłówek?.
Macieju, zgodnie z wymogami UOKiK baner będzie przez jakiś czas jeszcze widoczny.
Ok
Ok.
Ok
Długo jeszcze będzie się ten badziew wyświetlał?
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
👍
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
ok
Mało mnie to interesuje, ale usuńcie belkę z tym komunikatem w aplikacji, bo zajmuje cały czas 1/3 ekranu….
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Kiedy można spodziewać się zwrotu
W ciągu 30 dni od dnia wypełnienia danych przelew powinien znaleźć się na koncie bankowym.
Ok
Ok
Ok
jak można sprawdzić, czy zostało się wziętym pod uwagę? mam jedną sytuację, gdzie taka rzecz miała miejsce i nie wiem, czy mogę czekać na przelew
Stefanie, Użytkownicy, którzych przypadki są objęte procesem zwrotów już otrzymali od nas maila z prośbą o przesłanie danych.
Ja nie otrzymałem od OLX maila, a mam dwa takie przypadki.
Procesem zwrotów objęte są przypadki, gdy Użytkownik zgłosił się do nas w ramach reklamacji już po rozpatrzonym wniosku w ramach Pakietu Ochronnego.
witam, nie wszyscy jak się okazuje, ja np. nie dostałem takiego mail-a. proszę o info dlaczego .
Jeśli po rozpatrzeniu wniosku / wniosków w ramach Pakietu Ochronnego nie zgłosiłeś się do nas w ramach reklamacji, Twój przypadek nie jest objęty procesem zwrotów w ramach decyzji Prezesa UOKiK.
Ok
Kiedy można się spodziewać od Państwa e-maila z informacją o możliwym zwrocie? Na razie niczego takiego nie widziałem w poczcie.
Użytkownicy, którzy są objęci procesem zwrotów, otrzymali już od nas maila z prośbą o przesłanie danych.
Ok.
Ok
Ok
Witam
Wysłałem pieniądze przelewem i do tej pory nie otrzymałem paczki z silnikiem.
Pozdrawiam
Jeśli kupiłeś poza procesem Przesyłki OLX, spróbuj skontaktować się ze Sprzedającym ponownie, aby udostępnił Ci numer przesyłki (być może paczka zaginęła).
Ok
Ok
Ok
Ok
OK
Hgffgujb
Nie umiem wstawić nic do sprzedaży….. weryfikacja nr tel,kod przychodzi …i info że nr tel został już użyty. Pomocy
Anno, pomożemy Ci – prosimy napisz do nas poprzez formularz.
Ok
Dlaczego nieozna połaczyc się z doradcą????
Andrzeju, nasi konsultanci są dostępni od 8 do 20 od poniedziału do piątku.
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
O.k.
No i spoko
Ok.
Ok
Fajnie
Ok
Ok
Witam, sprzedałam na portalu OLX z przesyłką OLX 3 rzeczy, za które mi nie przelano na moje konto pieniędzy była to gra na psx na kwote 120 zł, jak również dwie pary bucików po 15zł , klijęci którzy odebrali towar byli zadowoleni, więc Olx przywłaszczył sobie moje pieniądze. w odpowiedzi od portalu chciało wyłudzić moje dane osobowe . Nie ma na to mojej zgody, dodam,iż konto posiadam od pażdziernika 2011 roku.
Anno, weryfikacja danych jest obowiązkowa dla wszystkich sprzedających z Przesyłką OLX. Prosimy o zgłoszenie poprzez formularz.
Okey
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
W jaki sposób mam zwrócić się do Państwa o zwrot z tytułu Pakietu Ochronnego?
Grzegorzu, jeśli Twój przypadek jest objęty zwrotami w ramach decyzji Prezesa UOKiK powinieneś otrzymać od nas maila z prośbą o wypełnienie danych potrzebnych do zwrotu pieniędzy.
Ok…
Witam, dawniej była kategoria niesprzedane, gdzie można było powtorzyć aukcję, czemu teraz tego nie ma?
Hmm, chodzi o ponowne wznowienie ogłoszenia, które wygasło po 30 dniach?
Ok
Ok
Ok
Ok
Jak wyłączyć powiadomienia UOKiK
Przemysławie, powiadomienia nie na się wyłączyć – wynika to z obowiązku informacyjnego w ramach decycji UOKiK.
Czemu widzę cały czas powiadomienie UOKiK
Ok
Ok
Ok kiedy otrzymamy zwrot?
Zwrot jest wypłacany w ciągu 30 dni od momentu wypełnienia danych.
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok jasne
Ок
Ok
Ok
Ok
Oki
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
OK
Ok
Trzeba się pilnować już się spotkałem że ktoś pisze wiadomość przez Whatsapp że już przelew robi i proszę pakować przesyłkę a wychodzi próba wyłudzenia towaru.
👌 🆗️
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Ok
Czy mozecie chociaz o połowę zmniejszyc to żółte gown…o nie da sie przez to normalnie korzystać z aplikacji
Ok
Ok
Ok
ja nawet nie moze wyswietlic aby dopiero juz jest pisze kup a teraz czekam ladowanie kup????? nie wiem co znaczy
ok
Ok
Ok
Ok
Interesujące. Przyznam, że niestety zdarzyła mi się taka sytuacja, że pakiet ochronny „nie zadziałał”. Tłumaczenia konsultanta były żenujące a ja zostałam po prostu oszukana. Nie otrzymałam jednak, żadnej wiadomości od OLX w tej sprawie. Decyzja UOIK była już jakiś czas temu… informacja na blogu również… a mamy 10.05….
Ok
Ok
Ok
Ok
ok
Ok
Dzień dobry
Zgłaszałam w podanych terminach wnioski do Państwa, a nie otrzymałam żadnej informacji…
Elli, zwrotami objęte są wyłącznie przypadki, gdy Użytkownik wysłał do nas wiadomość reklamcyjną w określonych w artykule terminach.